صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷

بررسی پیشرفت اسقاط ۲۵هزار دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌هاوانبارها

پیشرفت اسقاط ۲۵ هزار دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌ها و انبارها توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 362480

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در سی‌وششمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها که عصر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، موضوع ارائه گزارش پیشرفت اسقاط ۲۵ هزار دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌ها و انبارها توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مورد بررسی قرار گرفت.


رضا کاویانی یکی از مهمترین موانع اجرای این مسئله را مالکیت موتورهای رسوبی کل کشور عنوان کرد و گفت: این موتورها شامل آن دسته از وسایل نقلیه‌ای هستند که توسط پلیس راهور بلا‌صاحب بودن آنها احراز شده و بر اساس گزارش مقام قضائی، تعیین و تکلیف این موضوع به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محول شده است.


مدیرکل اموال منقول ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تصریح کرد: مالکین بعضی از این موتورسیکلت‌ها جز اقشار ضعیف جامعه هستند و علت عدم مراجعه آنها، ضعف مالی برای تسویه پارکینگ است و اجرایی کردن این موضوع تبعات اجتماعی به دنبال دارد.


وی ادامه داد: ما برای عملیاتی کردن این موضوع با صنف اسقاط جلسه گذاشتیم مبنی بر این‌که بنابر وظیفه‌ای که مقام قضایی بر عهده ما گذاشته مزایده برگزار کرده و در ارتباط با موتورهای بدون مالک تعیین تکلیف کنیم و در زمان مراجعه مالکین آن وجه را به آنها پرداخت کنیم، ولی صنف اسقاط این موضوع را قبول نکرد، زیرا خواهان انحصار در انجام این فرایند بود.


کاویانی در ادامه با بیان این‌که براساس آمار پارکینگ‌ها به طور کلی ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌ها موجود است، افزود: از این میزان ۵ هزار دستگاه مربوط به تهران و ۸ هزار دستگاه نیز مربوط به اصفهان می‌باشد.


مدیرکل اموال منقول ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: ما طی سه جلسه با پلیس راهور ناجا فرآیندهای این موضوع را بررسی کرده و نسبت به اجرایی کردن این موضوع اعلام آمادگی کردیم، اما زمانی که می‌خواهیم قانونی اجرایی شود باید بستر آن فراهم باشد و این در حالی است که این زیرساخت فراهم نیست و پلیس راهور با این حجم آماری نمی‌تواند به ارائه خدمات بپردازد.


وحید حسینی در پاسخ به اظهارات مدیرکل اموال منقول ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در صورتی که این موتورسیکلت‌ها اسقاط نشوند به صورت قطعات یدکی وارد بازار شده و یا پلاک شده و به صورت دسته دوم وارد بازار می‌شود و این مسئله تمامی تلاش‌های ما را که مانع از پلاک شدن موتورسیکلت‌های رسوبی صفر کیلومتر شدیم را بی‌اثر می‌‌کند.


دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: تمامی پارکینگ های تهران و اطراف آن پر شده و در مواردی پلیس می خواهد در مواردی غیر از آلودگی هوا اعمال قانون کند فضایی برای پارکینگ وجود ندارد.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان این‌که بهتر است بابت مالکیت یا عدم مالکیت موتورسیکلت‌ها شفاف عمل کنیم، اظهار کرد: ما درباره مسئله‌ای صحبت می‌کنیم که سالانه دو و نیم میلیارد دلار به ما خسارت وارد می‌کند و اگر من مسئول چنین موضوعی بودم و در ارتباط با این موضوع منفعتی داشتم به سرعت به سراغ تعیین و تکلیف آن می‌رفتم تا بتوانم از منفعت آن، اموراتم را بگذرانم.


مسعود تجریشی در پایان گفت: اگر منفعتی در ارتباط با این موضوع نیست پس بهتر است این مسئله را حل کنیم، چون این موضوع برای سلامت مردم مهم است و حل مسئله نشان از کارآمدی نظام است.


انتهای پیام/ ۴۱۰۵/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر