صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
ظهر امروز؛

سامانه توسعه‌یافته شبکه شاعا رونمایی شد

ظهر امروز در پژوهشگاه پلیمر از سامانه توسعه‌یافته شبکه شاعا رونمایی شد.
کد خبر : 361973

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ظهر امروز نشست شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران «شاعا» در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.


در این نشست، مهدی نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: پژوهشگاه پلیمر صدها طرح پژوهشی، صنعتی و دانشجویی را اجرا کرده که برخی از آنها منجر به تدوین دانش فنی، راه‌اندازی واحدهای نیمه‌صنعتی و چاپ بیش از یک هزار و 480 مقاله ISI‌ و بیش از 524 اختراع داخلی و خارجی شده است.


وی افزود: آزمایشگاه‌های مرکزی پژوهشگاه با دراختیار داشتن مجموعه‌ای کمیاب و کم‌نظیر از تجهیزات آزمایشگاهی، پشتیبانی قوی برای محققان است. این پژوهشگاه دارای 10 واحد آزمایشگاهی شامل تجزیه گرمایی، پرتو ایکس، خواص مکانیکی و فیزیکی، خواص الکتریکی، رئولوژی، رزونانس مغناطیسی هسته‌ای، طیف‌سنجی، میکروسکپی و کروماتورگرافی است.


نکومنش اضافه کرد: برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای متخصصان و سمینارهای ملی و بین‌المللی ازجمله فعالیت‌های آموزشی این پژوهشگاه هستند.


رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در پایان خاطرنشان کرد: انعقاد قراردادهای اجرای طرح‌های صنعتی و تدوین و نوآوری در فناوری با صنایع پتروشیمی و پلیمری کشور از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این پژوهشگاه بوده است. همچنین شناسایی نیازهای فنی صنایع پلیمری کشور و ارائه خدمات آزمایشگاهی به صنعت و مراکز علمی پژوهشی نیز در این پژوهشگاه دنبال می‌شود.


در این نشست از سامانه توسعه‌یافته شبکه شاعا رونمایی شد.


پنل‌های تخصصی برای نحوه تعامل شاعا با انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران و همکاری شاعا در پایش آلودگی هوا و آموزش سامانه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران از دیگر قسمت‌های این نشست بود.


انتهای پیام/4060/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر