صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
نایب رئیس مجلس:

مدارس به دانش‌آموزان کار تیمی یاد نمی‌دهند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در مدارس کار تیمی به دانش‌آموزان یاد نمی‌دهند و دانش‌آموزان تنها بر اساس نمره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
کد خبر : 361290

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مسعود پزشکیان صبح امروز در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: ساختار، مدیریت،  برنامه‌ریزی و محتوا  چهار رکن اصلی است که باید در هر کاری  مورد توجه قرار گیرد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با  ساختار غلط نمی‌توان راه درست رفت. اگر آنچه در ذهن داریم ساختار مناسبی نداشته باشد،  دستیابی به آن مسئله مشکل‌زا است.


پزشکیان تصریح کرد: در آموزش باید به گونه‌ای عمل کنیم که دانش‌آموزان کار تیمی،  حل مسئله، تعامل با دیگران و مدیریت را بیاموزند،  اما آموزش را طوری طراحی کردیم که فرد نابغه تربیت می‌کنیم اما با کوچکترین مشکل قهر می‌کند و نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.


وی با اشاره به اینکه ذهن ما از فرمول پر شده  است و معلوم نیست این فرمول‌ها چه مشکلی را حل می‌کنند، گفت:  آموزش در کشور  تنها یک آموزش محتویات ذهنی است؛ ساختار آموزشی ما  کار تیمی  آموزش نمی‌دهد و ما تنها تئوری آموزش می‌دهیم و تعامل حل مسئله را به دانش آموزان می‌آموزیم.


نایب رئیس مجلس شورای ادامه داد: ساختار آموزش و پرورش باید اصلاح شود که این امر نیازمند مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در کلاس است.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر