صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
رئیس انجمن روان‌شناسی تربیتی:

نباید دانش‌آموزان نخبه را از دیگر دانش‌‌آموزان جدا کرد

رئیس انجمن روان‌شناسی تربیتی گفت: آزمون‌های ورودی مدارس خاص آسیبی جدی به مدارس دولتی است زیرا دانش‌آموزان ممتاز را غربال کرده و از سایر دانش‌آموزان جدا می‌کنند.
کد خبر : 361275

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فریبرز درتاج صبح امروز در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه که در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: در شاخص‌هایی مانند پوشش تحصیلی، برابری جنسیتی، نرخ باسوادی برای جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله، رتبه‌ها در المپیادهای علمی و مواردی از این قبیل از چشم‌انداز ۱۴۰۴ زودتر به نتیجه رسیدیم اما در شاخص کیفیت آموزشی کاستی‌هایی داریم و هنوز برای رسیدن به آن فاصله داریم.


رئیس انجمن روان‌شناسی تربیتی افزود: یکی از دلایل موفقیت کشورهای پیشرفته توجه به یافته‌های علمی است، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بیشترین ارتباطات عصبی کودکان بین ۲ تا ۱۰ ماهگی است و استعداد پدیده‌ای ذاتی نیست و یک کودک از بدو تولد در اوج است و هر یک دقیقه آموزش به آن‌ها کمک می‌کند.


درتاج اضافه کرد: بهره هوشی در حال حاضر افزایش پیدا کرده است اما این امر نتوانسته وضعیت را بهتر کند زیرا افراد باهوش در بسیاری از مسائل توانایی حل مسائل را ندارند و به این دلیل است که باید آموزش به سمت تربیت افراد خردمند پیش رود.


رئیس انجمن روانشناسی تربیتی خاطرنشان کرد: باید به این موضوع توجه داشت که آزمون‌های ورودی مدارس خاص می‌تواند آسیب جدی به مدارس دولتی باشد چرا که آن‌ها، دانش آموزان ممتاز را غربال کرده و از سایر دانش‌آموزان جدا می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: تحولات فناوری آموزش را تحت‌الشعاع قرار داده و نقش معلم را در این میان احساس نمی‌شود؛ در واقع باید تنوع در آموزش را تغییر داده و جهت‌گیری آموزش را به سمت فرد محور ببریم.


انتهای پیام/۴۰۸۷


انتهای پیام/

ارسال نظر