صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
چله انقلاب از زبان یار مقاومت؛

فادی السید: چله انقلاب ایران حقی است که بر باطل‌های جهان چیره شد

رئیس مؤسسه تحقیقات راهبردی امت واحده لبنان گفت: وعده‌ای می‌دهم و آن این است که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حق است که بر باطل‌های دیگر چیره شد.
کد خبر : 359217

گروه بین الملل خبرگزاری آنا، مجتبی اسماعیلی: امسال جمهوری اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی خود را به جشن نشسته، انقلابی که تهدیدات دشمن و فشارهای اقتصادی و سیاسی نتوانسته است آن را از چالاکی و پویایی بازدارد. پیروزی‌ای که امتداد آن با حضور مقاومت اسلامی منطقه در لبنان، عراق و فلسطین همراه شده است. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به‌خوبی قدرت انقلاب اسلامی را برای جهان به تصویر کشیدند و با قدرت آن، برای جهان رجزخوانی کردند. 


اکنون و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در چند قسمت پای صحبت‌های یارانی از نسل مقاومت می‌نشینیم.


سید فادی السید، رئیس مؤسسه تحقیقات راهبردی امت واحده لبنان در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره ویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی ایران گفت: «انقلاب اسلامی ایران تفاوت‌های زیادی با دیگر انقلاب‌های جهان دارد، زیرا این انقلاب با همان معیارها و اصولی بنا شد که پیامبر اکرم (ص) آن را جزء آرمان‌های خود قرار داده بودند. خداوند پیامبر (ص) را برای جهانیان برگزید تا وی بشریت را از ظلم و تاریکی به روشنایی‌ها هدایت کند؛ همچنان‌که خداوند امام خمینی (ره) را برگزید تا ایرانیان را از ظلم ستم‌شاهی به سوی عدل و داد هدایت کند».


فادی السید گفت: «امروز انقلاب اسلامی نبردی میان علم و جهل است و این انقلاب به فضل الهی رشد خواهد کرد و جهل و نادانی خسران خواهد دید و وعده خداوند که در قرآن فرموده مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین محقق خواهد شد».


وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران از لحاظ علمی، فکری، فرهنگی و نظامی توانسته است همه معادلات و اسلوب‌های منطقه را تغییر دهد و این تغییر معادله فقط منحصر در لبنان و منطقه نیست، بلکه دامنه آن کل جهان را دربر می‌گیرد. مفهوم انقلاب اسلامی در ایران، مفهومی مادی نیست و تنها دستاوردهای مادی نداشته است، بلکه انقلاب اسلامی ایران وارد ضمیر و دل‌های مردم نه‌تنها در جهان عرب و اسلام بلکه در کل جهان شده است. امروزه حتی می‌توان نام امام خمینی(ره) را از زبان افرادی در دورترین نقاط جهان شنید که درباره تفکر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران صحبت می‌کنند».


فادی السید ادامه داد: «معامله قرن پایان یافت و امروز آنچه از پروژه آمریکایی‌ها باقی مانده چیزی جز حکمرانی بر مردم منطقه نیست. موضوعی به شما می‌گویم و وعده‌ای می‌دهم و آن این است که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همان حق است که بر باطل‌های دیگر چیره شد. هر کسی که درباره شیوه‌های مقابله با استکبار جهانی فکر می‌کند، اعتقاد خالصانه دارد که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت توانسته‌اند به این جریان و موضوع عینیت ببخشند».


وی تأکید کرد: «به‌فضل پیشرفت‌های علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، این کشور در چهلمین سالگرد پیروزی خود توانسته است در قلّه علمی منطقه قرار بگیرد و فرسنگ‌ها با برخی کشورهای عربی فاصله داشته باشد. کسانی که تحولات منطقه و جهان را به‌دقت دنبال می‌کنند می‌دانند که پروژه استعمار رو به اضمحلال رفته و دلیل آن اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست. در این میان متأسفانه رسانه‌های عربی تمرکز زیادی بر محور مقاومت ندارند؛ محوری که به‌تنهایی توانسته است بحران‌های شدید مالی، اقتصادی و سیاسی را بر دولت آمریکا تحمیل کند. رئیس جمهور آمریکا بارها به بحران داخلی خود اشاره و درباره بحران‌های مالی و اقتصادی سخنرانی کرده است و این نشان می‌دهد که دیگر پروژه استکبار جهانی پروژه‌ای نمادین است، فقط برای اینکه ادعا و حرفی برای گفتن داشته باشند و هیچ قابلیت اجرایی و عملیاتی برای زیر فشار قرار دادن کشورهای منطقه ندارند».


فادی السید افزود: «در مقابل، پیروزی‌های محور مقاومت طوری ادامه دارد که عقل بشریت نمی‌تواند آنها را تصور کند، زیرا اینها موفقیت‌های الهی هستند که به پرچم‌داری جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است».


این رهبر مقاومت در لبنان درباره مطرح کردن موضوع آزمایشات موشکی از سوی ایران و ارتباط دادن آن به موضوعات هسته‌ای گفت: «همه اینها بهانه‌های غرب است. حملات منحوس غرب و آمریکا علیه ایران به‌خاطر دراختیار داشتن سلاح اتمی یا موشکی نیست بلکه توطئه آنها این است که ایران را از موضوع فلسطین بازدارند. من معتقدم جمهوری اسلامی ایران در آینده و مرحله فراروی خود باید به علم‌آموزی و مقابله با جهل بپردازد، زیرا دشمن سعی می‌کند ایران را با برخی جنگ‌ها و درگیری‌های سطحی و جزئی مشغول کند تا باعث شود برکات و نور انقلاب اسلامی به جهان منتقل نشود، همان کاری که مشرکان با امام علی(ع) انجام داده بودند و سعی کردند با به‌راه انداختن جنگ، امام(ع) را مشغول کنند تا ایشان نتوانند مردم را به راه راست هدایت کنند و با مردم ارتباط داشته باشند».


وی افزود: «زمان ما با دوره امیرالمؤمنین(ع) تفاوت دارد، زیرا ملت ایران و ملت‌های منطقه در تفکر انقلاب اسلامی هستند و از آن حمایت می‌کنند و باور کرده‌اند که برای رهایی راهی جز گرویدن به انقلاب اسلامی وجود ندارد. نگاه‌ها به انقلاب اسلامی ایران امروزه و به‌ویژه در چهلمین سالگرد آن خیلی تفاوت کرده است، زیرا طرح آینده انقلاب اسلامی یعنی اسلام ناب محمدی(ص)، روش‌ها و الگوهای زیادی را برای راهنمایی و رشد جوانان انقلابی ارائه کرده است تا آنها زمام امور را در دست بگیرند و جبهه استکبار را از بین ببرند».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر