صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
باموافقت نمایندگان مجلس؛

مجلس نحوه رسیدگی به تخلفات مدیریت حوادث را مشخص کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه رسیدگی به تخلفات مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور را مشخص کردند.
کد خبر : 358369

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور ماده 21 این لایحه را تصویب کردند.


در ماده 21 آمده است: مسئولیت اجرای این قانون با بالاترین مقام هر یک از دستگاه‌های موضوع ماده دو است و در صورت تخلف از وظایف مقرر توسط هر یک از مقامات، مسئولان و یا کارمندان دستگاه‌ها و نهادهای مشمول این قانون، وزیر کشور، رئیس سازمان و یا استانداران و فرمانداران حسب مورد مکلفند گزارش تخلفات صورت گرفته را به هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه مذکور ارائه دهند. هیئت‌های مزبور مکلفند ظرف مهلت یک ماه به پرونده رسیدگی و در صورت تخلف، به نسبت میزان تخلف و زیان‌های وارده یکی از مجازات‌های بندهای (د) تا (ک) ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372/9/7 را اعمال کنند.


تبصره یک- هرگاه تخلف مقامات و یا کارکنان، عنوان مجرمانه رسیدگی به تخلفات اداری مصوب است هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مطابق ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 1372/9/7 عمل می‌کند.


تبصره دو- در مورد دستگاه‌ها و نهادهایی که از شمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 72/9/7  خارج هستند مطابق مقررات مربوط به خود عمل می‌شود .


تبصره سه- در صورت عدم پیش‌بینی مرجع صالح جهت رسیدگی به تخلفات یک نهاد، گزارش تخلف و عدم اجرای تکالیف قانونی به مقام قضائی ارسال می‌شود.


تبصره چهار - هر یک از مقامات مزبور که از وقوع تخلف یا جرمی مرتبط با وظایف مقرر در مدیریت بحران، مطلع شود و مراتب را به مراجع ذیصلاح قضائی یا اداری اعلام نکند این اقدام به عنوان تخلف اداری محسوب و به شش ماه تا دو سال انفصال موقت و در صورت تکرار به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی محکوم می‌شود.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر