صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضویان:

زهرمار، مبتنی بر یک ماجرای واقعی است

کارگردان زهر مار در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: زهر مار یک نقد اجتماعی و مبتنی بر یک ماجرای واقعی است.
کد خبر : 357562

به گزارش خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در آخرین نوبت از نشست‌های پرسش و پاسخ چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت، عوامل سازنده فیلم «زهرمار» ساعات پایانی شنبه شب مهمان اهالی رسانه شدند.


سیدجواد رضویان کارگردان،پیمان عباسی نویسنده، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، ثنا نوروزبیگی طراح لباس در کنار سیامک انصاری و شبنم مقدمی به عنوان بازیگران این فیلم، در این نشست حاضر بودند.احسان کرمی نیز مجری این برنامه بود.



در این نشست، سید جواد رضویان کارگردان فیلم زهرمار در واکنش به اظهارنظری که این فیلم را ضدارزش خوانده بود گفت:در این فیلم می‌خواستیم به یکسری وجوه انسانی بپردازیم و اگر فیلم این گونه از کار در نیامده است از ضعف من است.


وی افزود:سعی کردیم در زهر مار یک نقد اجتماعی داشته باشیم و فقر مالی، فرهنگی و فکری که منجر به خیلی از اتفاقات می‌شود را مطرح کنیم. این فیلم برای انتقال چنین مفاهیمی دست و پا زد.حضور در جشنواره خیلی هیجان‌انگیز است.ممنونم که دوستان اجازه دادند در اولین گام این فضا را تجربه  کنم.  من تازه وارد این عرصه شدم، بی‌رحمانه مرا نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید.


کارگردان زهر مار عنوان کرد: چیزی قریب به 60 یا 70 درصد ماجرای این فیلم واقعی است و چندین سال پیش اتفاق افتاده است.



رضویان در پاسخ به این پرسش که انتظار گرفتن سیمرغ را دارید به صراحت  گفت: به هیچ‌وجه!


وی درباره نحوه انتخاب بازیگران این فیلم، گفت: اولین و آخرین انتخاب من برای بازی در این فیلم سیامک انصاری بود. گزینه‌های دیگری هم بودند و صحبت‌هایی هم شد. به واسطه تغییر سرمایه‌گذاری که برای من اتفاق افتاد،‌ همچنان روی آقای انصاری تأکید داشتم. خانم مقدمی هم از همان ابتدا اولین انتخابم بود، چون می‌دانستم قدشان از آقای انصاری بلندتر است و در نماهایی که از این دو نفر داریم جواب می دهد.


پیمان عباسی، نویسنده این اثر نیز گفت: «زهرمار» کمدی نیست، قصه‌ای کاملا اجتماعی دارد و معضل مواد مخدری را به همین شکل که دیدید نشان می‌دهد.


نوروزبیگی درباره پاسخ به این سوال که« با توجه به اینکه برادرتان مداح است چقدر انتظار بروز واکنش از سوی جامعه مداحان را دارید و آیا مداحی تاکنون فیلم را دیده یا نه؟»، عنوان کرد: حساسیت من و آقای رضویان زیاد بود بود. بازتاب‌ها را که می‌بینم، برادر خود من هم دیدند. نقدی شده بود به آن‌ها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد،‌ چه کاری انجام می‌دهد. آیا می‌تواند از پس آن بربیاید،‌ یا از همان ابتدا کنار می‌کشد.


رضا خسروی، آهنگسار درباره موسیقی فیلم گفت: در موسیقی فیلم سعی کردم به صحنه‌ها ضربه نزنم و موسیقی خودنمایی نداشته باشد. 



سیامک انصاری در پاسخ به سوالی در مورد ایفای نقشی متفاوت در این فیلم گفت: من خیلی با جواد رضویان تمرین داشتم. خیلی تلاش کردیم روی لحن و حرکات کار کنیم و در کل خیلی سختی کشیدم.


رضویان در پاسخ به سوالی در مورد انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: وقتی هر نقد اجتماعی‌ای ساخته می شود تلاش بر این است که یک آگاهی‌بخشی به جامعه صورت بگیرد. این جاهایی که ما در فیلم مان نشان دادیم وجود دارد و هست. من می‌توانم مستنداتش را هم به شما نشان بدهم. بهتر است  کمی حواس‌مان را جمع کنیم و اطراف مان را بهتر ببینیم.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر