صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رحیمیان مطرح کرد:

ضرورت تفکیک سنجش از آموزش

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به گسترده بودن حوزه سنجش و آموزش باید این دو حوزه از هم جدا شوند.
کد خبر : 357540

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست و گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمودرضا رحیمیان در نشست یکپارچه‌سازی نظام سنجش، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری که عصر امروز در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: یکپارچه‌سازی نظام آموزش امری است که اتفاق افتادن آن در شرایط فعلی بعید به‌نظر می‌رسد و با توجه به گسترده بودن حوزه سنجش و آموزش باید این دو حوزه از هم جدا شوند.


وی افزود: به‌جای نگاه به چگونگی سنجش آموزش عالی و ایراد به برگزاری کنکور، باید شرایط جامعه و شرایط پیش از ورود به آموزش عالی بررسی شود و بدانیم در شرایطی قرار داریم که جامعه و دانش‌آموزان به‌دلیل بسترهای اجتماعی به تعداد محدودی از رشته‌های دانشگاهی گرایش یا تمایل دارند و این امر نیاز به سنجش را ضروری می‌کند.


معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته حتی دو بحث سنجش و پذیرش آموزش عالی نیز باید جدا شود؛ نمونه این موضوع نیز آزمون نیمه‌متمرکز دکتری است که مرحله نخست آن توسط سازمان سنجش و مرحله نهایی‌اش توسط دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و یک نمونه موفقیت‌آمیز محسوب می‌شود.


رحیمیان خاطرنشان کرد: البته در بعضی از کشورهای توسعه‌یافته نیز سنجش و پذیرش و همچنین سنجش کیفیت آموزش عالی نیز از یکدیگر تفکیک شده‌ است.


انتهای پیام/4115/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر