صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سردار کارگر:

جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت قدرتمند است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت قدرتمند است.
کد خبر : 357148

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، از شهرداری تهران، سردار سرتیپ بهمن کارگر در آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی به مناسبت آغاز دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با تبریک این ایام به مردم و مقام معظم رهبری گفت: به کوری چشم دشمنان و استکبار جهانی ملت بزرگ ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرد و امروز مفتخریم که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می‌آوریم.


رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی از منظر مقام معظم رهبری را «ثابت قدم بودن مردم در شعار و انقلاب» دانست و ادامه داد: در انقلاب فرانسه انقلابیون بعد از 15 سال از مسیر انقلاب منحرف شدند و دوباره نظام پادشاهی برپا شد و در انقلاب روسیه نیز خیلی زودتر، انقلاب از مسیر اصلی خود و از مردم جدا شد. اما انقلاب ما که با نام خدا برای مردم و استقلال کشور به وجود آمد همچنان به راه خود ادامه می‌دهد.


کارگر دومین ویژگی انقلاب از دید مقام معظم رهبری را «احیای هویت‌های لگدمال شده در کشور» معرفی کرد و گفت: ایران کشوری با استعدادها و ثروت فراوان است، اما قبل از انقلاب در اختیار بیگانگان بود. در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان فرمودند که مردم هنوز تلخی عهدنامه ترکمنچای را فراموش نکرده‌اند؛ معاهده‌ای که بخش‌های زیادی از کشور ما را در اختیار روسیه قرار داد در حالی که دریافت خسارت از ایران در آن زمان از سوی روسیه کمر ملت را شکسته بود و ما صد سال زیر سلطه روسیه قرار داشتیم.


وی خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی اول رضاخان که قلدری‌اش فقط برای مردم بود وقتی با تهاجم بیگانه مواجه شد ترسید و از کشور گریخت. در حالی که در دفاع مقدس ما با تمام قدرت ایستادیم و حتی حضرت امام (ره) قبول نکردند که به در برابر حملات هوایی به پناهنگاه بروند و رزمندگان نگذاشتند حتی یک وجب از خاک وطن به دست بیگانگان بیفتد.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان مشکلات رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: شهردار تهران که در آن سال‌ها در دفاع مقدس خدمات شایانی به رزمندگان داشتند می‌دانند ما حتی سیم خاردارمان را هم از خارج وارد می‌کردیم، اما امروز به لطف خدا دستاوردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف داریم. امروز در انرژی هسته‌ای تلاش دشمنان این است که اجازه ندهند دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.


کارگر تصریح کرد: در زمینه‌های نظامی هم کافی است به نمایشگاه‌ها بروید و ببینید چه دستاوردهای بزرگی را در چهل سال اخیر داشته‌ایم. امروز ما رتبه دوازدهم علمی جهان را داریم و همه این‌ها به برکت انقلاب اسلامی است و باید قدردان آن باشیم.


وی افزود: متأسفانه امروز برخی می‌خواهند جوانان ما را گمراه کنند و نگذارند که آن‌ها دستاوردهای انقلاب و واقعیت‌ها را ببینند، اما جوانان باید بدانند که امروز ما خود تصمیم گیر هستیم درحالی‌که در دوران قبل از انقلاب سفارت آمریکا بود که برای شاه تصمیم می‌گرفت.


کارگر عنوان کرد: ملت ما مطمئن باشد که جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت قدرتمند است و امروز هیچ‌کس در منطقه هیچ تصمیمی بدون ایران نمی‌تواند بگیرد. همین‌جا اعلام می‌کنم که جوانان ما امروز به‌مراتب از جوانان دوره انقلاب و دفاع مقدس بهتر هستند و ان‌شاءالله در همه عرصه‌ها برای دفاع از کشور و انقلاب حاضر خواهند بود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر