صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام شهیدی:

نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین در چهل سالگی انقلاب برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین در ایام دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 356717

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین و مدیران بنیاد ضمن تبریک آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بررسی سابقه تاریخی جامعه ایران معاصر نشان می‌دهد در همه اقدامات انقلابی و اصلاحی از جمله اقدامات امیرکبیر، وقایع انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی، نقش فرهنگ ایثار و شهادت بسیار پررنگ است و تحقق و استمرار آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ استقلال کشور با توسعه و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تضمین می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: به منظور بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی از سال‌های 1342 تا 1357، نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین در ایام دهه فجر در تهران و با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به مشارکت و نقش پرشور همه اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بی‌تردید، بدون حماسه‌آفرینی شهدا و ایثارگران در مقابله با خشونت رژیم پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نبود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نقش فرهنگ ایثار و شهادت در مقاومت و دفاع ملت ایران در مقابل تهاجم رژیم بعث عراق و حامیان آن مؤثر و تعیین‌کننده بود، ادامه داد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود، امکان مقاومت مردم در مقابل مشکلات اقتصادی در زمان جنگ تحمیلی به‌ویژه بمباران مناطق شهری فراهم نمی‌شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برای ایام دهه مبارک فجر و همچنین روز بزرگداشت شهدا، گفت: امروز با توجه به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، بیش از هر زمانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به‌ویژه ایثار برای مقابله با کمبودها و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ انسجام ملی نیاز داریم و اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به‌درستی در رفتار اجتماعی مسئولان و شهروندان ترویج کنیم، تحمل شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی موجود راحت‌تر خواهد بود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به منظور ترویج فرهنگ ایثار، دومین همایش علمی ایثار اجتماعی به همت دبیرخانه شورای‌عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دانشگاه امام صادق (ع) و با مشارکت صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه در اسفند سال جاری برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در همه برنامه‌های فرهنگی بنیاد، موضوع ایثار اجتماعی به‌عنوان یک مقوله مهم در نظر گرفته شده است، گفت: در جشنواره «رسم سرخ» که به منظور گردآوری آثار اینفوگرافیک در حوزه ایثار و شهادت و معرفی افراد برگزیده برگزار می‌شود، مقوله ایثار اجتماعی نیز یکی از محورهای اصلی خواهد بود.


انتهای پیام/4100/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر