صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
معاون شهردار تهران:

دریافت عوارض از شهروندان قانونی است/نظر عضو شورا را متوجه نمی‌شوم

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: دریافت عوارض شهرداری از کسانی که بدون دریافت طرح زوج و فرد وارد محدوده شده‌اند،  اقدامی درست و قانونی است.
کد خبر : 356276

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دریافت عوارض طرح زوج و فرد از شهروندان اظهار کرد: عوارض نیم درصدی که قرار بود به‌عنوان عوارض از محل فروش طرح ترافیک توسط شهرداری دریافت شود و در فرمانداری مردود شد، مربوط به همه روزها بود و هر کسی که قصد ورود به محدوده زوج و فرد را داشت، می‌بایست آن را پرداخت می‌کرد.


وی با بیان اینکه زمانی که یک شهروند قانون‌مدار عوارض خود را پرداخت کرده و یا از سفر خود صرف‌نظر می‌کند، چه تفاوتی با افراد متخلف دارد، افزود: بر اساس ماده ۸ همین مصوبه گفته شده است، هر کسی که عوارض محدوده‌ها را پرداخت نمی‌کند، شهرداری نسبت به درج بدهی و وصول عوارض آن اقدام کند و این مورد، مانع جریمه پلیس هم نیست.


معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: جریمه پلیس و عوارض یک چیز است و کسی که عوارض را پرداخت نکند، جریمه خواهد شد.


پورسیدآقایی با بیان این‌که تا ۹ ماه پلیس کسی را جریمه نکرد، گفت: پلیس ضوابط خود را دارد ولی ما نمی‌توانیم حق شهروندانی که عوارض‌شان را پرداخت کرده‌اند، با کسانی که عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند، یکسان بدانیم.


وی افزود: اگر قصد داریم تا نسبت به رفع این مشکل‌ها اقدام کنیم، باید به سال ۶۸ بازگردیم که راهنمایی و رانندگی جزو شهرداری بود.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد من یک ماه گذشته نامه‌ای به رئیس شورای شهر ارائه دادم و از ایشان خواستم تا تفسیر این موضوع را روشن کند که صورت‌‌جلسه آن هم در کمیسیون حقوقی درج شده است.


پورسیدآقایی افزود: دریافت عوارض شهرداری از کسانی که بدون دریافت طرح زوج و فرد وارد محدوده شده‌اند،  اقدامی درست و قانونی است و ما نمی‌دانیم با نظر یک عضو شورا چه کاری باید انجام دهیم.


انتهای پیام/۴۱۰۵/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر