شرف جنبش دانشجویی، شهیدان علمالهدی، وزوایی و رجببیگی هستند
به گزارش خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی بادپا از فعالین سابق دانشجویی در همایش اعضای دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در مشهد مقدس برگزار شد، در خصوص مدیریت تشکیلاتی، ملزومات تشکل و ارزش کار تشکیلاتی گفت: ارزش کار تشکیلاتی بهقدری زیاد است که نداشتن یک تشکیلات قوی میتواند به فاجعه جامعهشناختی مانند عاشورای سال 61 منجر گردد.
تشکیلات مقدس
عضو اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور با بیان اینکه تشکیلات و تشکل برای ما امری مقدس و ارزشمند است گفت: در جامعه نمونهای مانند مدینةالنبی عصر پیامبر که در آن زمان جمعیتی بهاندازه یک دهستان امروزی داشت، ساکنین آن یا جانباز جنگهای صدر اسلام و غزوات در رکاب پیامبر بودند و یا خانواده چند شهید بودند، در امر مهمی مانند خلافت و امامت چند روز پس از رحلت پیامبر، اختلاف کردند و ریل قدرت و مدیریت جامعه را از راه ولایت و امامت خارج کردند.
وی افزود: نقلی از سلمان فارسی است که میگوید: وقتى شب میشد على علیهالسلام حضرت زهرا عليهاالسلام را سوار بر چهارپايى کرد و دست دو پسرش امام حسن و امام حسين علیهماالسلام را گرفت و هیچیک از اهل بدر از مهاجرين و انصار را باقى نگذاشت مگر آنكه به خانههایشان آمد و حق خود را برايشان يادآور شد و آنان را براى يارى خويش فرا خواند. ولى جز چهلوچهار نفر، كسى از آنان دعوت او را قبول نكرد. حضرت به آنان دستور داد هنگام صبح با سرهاى تراشيده و درحالیکه اسلحههايشان را به همراه دارند بيايند و با او بيعت كنند كه تا سر حد مرگ استوار بمانند. وقتى صبح شد جز چهار نفر كسى از آنان نزد او نيامد. امیرالمؤمنین علیهالسلام در شب بعد هم نزد آنان رفت و آنان را قسم داد. گفتند: «صبح نزد تو میآییم». ولى هیچیک از آنان غير از ما نزد او نيامد. در شب سوم هم نزد آنان رفت ولى غير از ما (4 نفر) كسى نيامد.
این فعال دانشجویی در ادامه بیان کرد: در روایت دیگری از سلمان آمده است که شبهنگام كه شد على علیهالسلام حضرت زهرا عليهاالسلام بر چهارپايى سوار كرد و دست دو پسرش امام حسن و امام حسين علیهماالسلام را گرفت و احدى از اصحاب پيامبر صلیالله عليه و آله را باقى نگذاشت مگر آنكه در منزلشان نزد آنان رفت و حقّ خود را براى آنان يادآور شد و آنان را به يارى خويش فرا خواند. ولى هیچکس جز ما چهار نفر او را اجابت نكرد.
وی ادامه داد: تاریخ تشکل و حزب در صدر اسلام به حزب اموی و حزب علوی تقسیم میشود و با مطالعه تاریخ میبینیم که عدم متشکل شدن زیر بیرق ولایت به رفتن زیر بیرق حزب اموی ختم میشود.
بصیرت افزایی وظیفه واجب تشکلهای دانشجویی
عضو اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور افزود: امروزه نیز نباید فکر کنیم که با پیروزی انقلاب همهچیز تمامشده است و وقت عافیتطلبی است و راحت میتوان در خانه نشست و در آستانه دهه پنجم انقلاب، به کار خود مشغول شویم و به امور سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی کاری نداشته باشیم درصورتیکه بصیرت و آگاهی، مدیریت جامعه و منسجم سازی گروههای مختلف اجتماع از واجبترین کارهای امروز است.
بادپا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پرورش نیروهای انقلابی گفت: جهت پرورش نیروی تراز انقلاب در کنار فعالیتهای روزمره باید در تقویت بنیههای اعتقادی، فکری و معرفتی نسل جوان مجاهدت کنیم و با زبان روز، با نسل جوان دانشجو بحثهای آزاداندیشی و اقناع فکری داشته باشیم.
مطالبات خاص و عام رهبری از دانشجویان
بادپا در ادامه با معرفی مطالبات رهبری از دانشجویان، تشکلها و خواص دانشجویی بیان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان را میتوان به دو دسته تقسیم کرد. 1-مطالبه از تشکلها و خواص دانشجویی است که عبارتاند از: تحرک سیاسی، موضعگیری درباره مسائل کلان سیاسی اجتماعی کشور و عرصه بینالمللی، آرمانگرایی و عدالتطلبی، کرسیهای آزاداندیشی، جنبش نرمافزاری و مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن. 2-مطالبه مقام معظم رهبری از عموم دانشجویان: ترویج مطالعه با معنی و تدبر در قرآن، مطالعه تاریخ بهویژه تاریخ صدساله اخیر، مطالعه رمان و شعر و کارهای عمقی روی مفاهیم اسلامی و پرهیز از سطحینگری و ابتکار در نشاط بخشیدن به محیط دانشگاه و مطرح کردن حرف نو جهت جذب جوان دانشجو با توجه به شیوههای هنری مثل تئاتر، طنز، شعر، سرود، نشریات صوتی، کاریکاتور و سایر روشها
نانجیبی که برخی وی را شرف دانشجویی نامیدند
وی افزود: در کنار این برنامههای ایجابی مطلقاً از عناصر نامطمئن که کارنامه بدی در فتنه 88 بر جای گذاشتند استفاده نشود. متأسفانه برخی تشکلهای دانشجویی که بعضاً اسم انجمن اسلامی دارند طوری عمل میکنند که ظاهراً پسوند اسلامی را بهزور یدک میکشند. درصورتیکه برخلاف اهداف، مرامنامه و اساسنامه خود بهجای اینکه در راستای اهداف اسلامی و انقلاب گام بردارند در راستای اهداف اسلام آمریکایی، لیبرالیسم و غربزدگی عمل میکنند و متأسفانه آنچنان سیاست زده هستند که کورکورانه و همسو با شبکههای رسانهای معاند نظام، در برنامههای دانشجویی از زندانیان سیاسی و محکومین امنیتی مسئلهدار حمایت میکنند.
شرف واقعی جنبش دانشجویی کیست؟
دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: متأسفانه این تشکلها کار را به آنجا رسانده که با کنار گذاشتن شعور تاریخی دانشجویان، از فرد نانجیبی که در فتنه 88 با چادر و مقنعه از دانشگاه فرار کرده بود و توسط نیروی امنیتی بازداشت شده بود بهعنوان شرف جنبش دانشجویی یاد میکنند درحالیکه شرف جنبش دانشجویی، دانشجویان شهیدی همچون شهید مهدی رجببیگی و شهید محسن وزوایی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان و از فاتحان تسخیر لانه جاسوسی هستند؛ همچنین شرف جنبش دانشجویی شهید سید حسین علمالهدی است که در عملیات نصر با 60 تن از یارانش که اغلب از دانشجویان پیرو خط امام بودند پس از پاتک عراق، توسط آنها محاصره شدند و پس از انهدام تعداد زیادی از تانکهای عراقی در جنگ تنبهتن با تانک و کشته شدن یارانش، حسین مورد اصابت گلوله سه تانک قرار گرفت و شهید شد و عراقیها با تانک از روی اجساد شهدای هویزه گذشتند، بهگونهای که هیچ اثری از آنها نماند.
بادپا در پایان افزود: چطور میشود که اینهمه ازخودگذشتگی و شرافت و ایثار را در تاریخ جنبش دانشجویی ایران جلوی رویمان داریم و آنگاه جریانی به اسم برخی از تشکلهای دانشجویی خاص فرد نانجیبی با سوءسابقه و مشکلات امنیتی و اخلاقی را شرف دانشجویی میداند! لذا پیشنهادم به دانشجویان فارغ از جریانهای سیاسی مختلف این است که عقبه جنبش دانشجویی خود را بشناسند و با اهداف آنها آشنا شوند تا در اینچنین دامهایی که طراحیشده از سوی جریانات معاند است، گیر نکنند.
انتهای پیام/4107/
انتهای پیام/