صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به توان چهل/3؛

نقش دانشگاه علمی کاربردی در روند توسعه کشور با آموزش نیروی ماهر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران واحد شرق گفت: هدف از تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور است.
کد خبر : 354903

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرامرز اکرمی درباره اهداف تأسیس دانشگاه علمی کاربردی  اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی پس از انقلاب به عنوان رویکردی جدید در نظام آموزش عالی کشور وفق اساسنامه مصوب سال 1371 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور پاسخگویی به نیازهای متحول و متغیر جامعه با عنایت به تحولات جهانی در آموزش‌های علمی کاربردی در جوار کار و فعالیت‌های اقتصادی به‌عنوان متولی آموزش عالی علمی کاربردی کشور به‌طور رسمی تأسیس شد.


تأثیرگذاری دانشگاه علمی کاربردی در آموزش نیروی انسانی ماهر در بخش‌های مختلف


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران واحد شرق ادامه داد: هدف از تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فراهم آوردن موجباتی است که مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی را برای آموزش نیروی انسانی متخصص و موردنیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ممکن سازد، به‌نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.


وی در ادامه سخنان خود درباره مسئولیت‌های دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی مسئولیت برنامه‌ریزی، سازماندهی، پشتیبانی کارشناسی، عملیاتی، اطلاعاتی و سیاستگذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مؤسسات و مراکز آموزش علمی کاربردی وابسته به بخش خصوصی، نهادهای عمومی و دولتی(تا قبل از ابلاغیه شورای عالی اداری، مبنی بر ممنوعیت دستگاه‌های دولتی برای تصدی مراکز آموزش علمی کاربردی) را بر عهده دارد.


نقش دانشگاه علمی کاربردی در تأمین نیازهای مهارتی


اکرمی درمورد میزان تأثیر دانشگاه علمی کاربردی در روند رشد کشور بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر در 31 استان کشور حدود 850 مرکز آموزش علمی کاربردی دارد و دانشگاه علمی کاربردی در بیست‌و‌هفتمین سال تأسیس خود، در راستای سیاست‌های کلان و اسناد بالادستی با پرورش یک میلیون و 683 هزار و 967 دانش‌آموخته مهارتی سهم به‌سزایی در ارتقا و توسعه مشاغل و تأمین نیازهای مهارتی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و کشاورزی کشور داشته است.


تلاش 192 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان تهران برای کمک به رفع مشکلات جامعه


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران واحد شرق تأکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در گستره‌ای بالغ بر 800 رشته متنوع و پوشش 400 هزار دانشجو در فضای ملی، امید و آینده فرزندان این کشور را مطمئن‌تر از گذشته ساخته است و در این بین استان تهران با دارا بودن 172 مرکز و نزدیک به 380 رشته مهارتی با پوشش 192 هزار و 194 دانشجو به پاسخگویی به نیازهای جامعه و افراد علاقه‌مند به آموزش‌های عالی مهارتی اشتغال دارد.


انتهای پیام/ 4113/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر