صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دغدغه‌های یک کارگردان در «سوءتفاهم»

نمایش «سوءتفاهم» که به روی صحنه خانه نمایش مهرگان رفته است بیشتر اجرای دغدغه‌های کارگردان آن است.
کد خبر : 353924

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایش «سوءتفاهم» به کارگردانی شیوا شجاعی که با سبک اجتماعی درام از 27 دی‌ماه از ساعت 17:30 به روی صحنه رفته است بیشتر بر روی دغدغه‌های کارگردان به اجرا درآمده است.


در این نمایش که شجاعی در یادداشتی آورده است که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های من برای اجرای این نمایش نشان دادن اعمالی است از جانب آدم‌ها که گاهی وقت‌ها می‌تواند زندگی چندین نفر دیگر را نیز به تباهی بکشاند. آدم‌ها می‌توانند به درجه‌ای از پست بودن و خودخواهی برسند که به خاطره خواسته‌ها و امیال خود تمام آدم‌ها را کنار بزنند و نابود کنند حتی هم خونان خودشان را.


در این جا لازم می‌بینم یادداشتی که در کار قبلی خود «دوشیزه جولیا» از یوهان آگوست استریندبرگ به روی صحنه بردم را مجدد تکرار کنم و رفتارهای ماست که گاهی وقتها نه تنها باعث نابودی و از بین بردن خودمان می‌شود بلکه یک سلسله آدم را نیز به تباهی و نابودی می‌کشاند.


در خلاصه این نمایش آمده است:‌ مسافرخانه‌ای در قلب چکسلواکی که توسط مادر پیر و دخترش اداره می‌شود آنها برای اینکه بتوانند به سرزمین دیگری مهاجرت کنند مسافرهای تنها و پولدار خود را دور از چشم همه می‌کشند اما در آخر با مسافری روبه رو می‌شوند که خط زندگی آنها را تغییر می‌دهد و ... .


 این نمایش که تا ۱۴ بهمن‌ماه سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود به نویسندگی آلبر کامو است و در آن مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، آتنا رسول زاده، محمدامین (جاوید) احمدی، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی و امیرعلی غفاری بازی کرده‌اند.


عواملی که شجاعی را در این تئاتر همراهی کرد‌ه‌اند، عبارتند از: مشاور و بازیگردان: مرتضی پاکنهاد، دستیار اول کارگردان: محمدامین (جاوید) احمدی، مدیر روابط عمومی: ناصر ارباب، منشی صحنه: نیلوفر خراسانی، طراح صحنه، طراح لباس و طراح گریم: شقایق عوض زاده، دستیاران نور و صدا: نیلوفر خراسانی، عکاسان: حسین فهیمی، محیا پزشکیان، طراح پوستر: مهدی رسول‌زاده، طراح تیزر: محمد خلفی، مجری گریم: طیبه گوشه، دستیار لباس: محبوبه فدوی و دستیار صحنه: شمیم مغفوری.


انتهای پیام/4046/ 4122/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: سوءتفاهم
ارسال نظر