صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۴۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

کیفیت آموزش دولتی هند در حال نابودی است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کیفیت آموزش در مدرسه‌های دولتی هند به‌ شدت در حال کاهش و نابودی است.
کد خبر : 353875

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینترپرنر ایندیا، نتایج بررسی‌های جدید سازمان بین‌المللی سرشماری آموزشی کمبریج حاکی از آن است که دانش‌آموزان هندی بیشترین تعداد کلاس‌های فوق‌برنامه آموزشی را برمی‌دارند؛ 74 درصد از این کلاس‌های فوق‌برنامه ریاضی هستند. علاوه‌ بر این تنها سه درصد از دانش‌آموزان هندی بیش از 6 ساعت در هفته زمان برای بازی کردن دارند. سؤال اینجاست که برنامه درسی مدرسه‌های هندی چه مشکلی دارند که دانش‌آموزان به کلاس‌های فوق‌برنامه احتیاج پیدا می‌کنند؟


برای پاسخ به این سؤال باید منبع مشکل را پیدا کرد. ممکن است سیستم آموزشی نقص داشته باشد یا توانایی تدریس معلم‌‌ها کم باشد یا حتی برنامه تحصیلی مشکلی داشته باشد. دانشمندان سازمان بین‌المللی سرشماری آموزشی کمبریج به این نتیجه رسیدند که مشکل اصلی مدرسه‌های هند کیفیت یادگیری است.


مشکل کیفیت یادگیری اکثر مدرسه‌های دولتی و خصوصی هند این است تمرکز اصلی آموزش به‌جای یادگیری باکیفیت بالا روی کمک به دانش‌آموزان برای قبولی در امتحانات است. در نتیجه تعداد دانش‌آموزان کلاس اول تا پنجم در مدرسه‌های خصوصی از 38.5 درصد در سال 2010 به 42 درصد در سال 2011 افزایش یافته است. این آمار در سال 2012 به 44.2 درصد و در سال 2013 به 45.1 درصد رسیده است. مدرسه‌های خصوصی در هند کلاس‌های فوق‌برنامه بیشتری برگزار می‌کنند، به همین دلیل والدین تمایل بیشتری دارند که کودکان خود را به مدرسه‌های دولتی بفرستند.


انتهای پیام/4021/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر