صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام رستمی:

حزب‌اللهی كسی است كه جبهه را خالی نگذارد

حجت‌الاسلام رستمی نماینده مقام معظم رهبری در نهاد دانشگاه بخشی از وصیت‌نامه شهید فتحعلی رستمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
کد خبر : 353772

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بخشی از وصیت‌نامه شهید فتحعلی رستمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.


شهید فتحعلی رستمی ازجمله شهيدان دوران دفاع مقدس است كه در سال 1346 در شهرستان اسدآباد به دنيا آمد و از ۱۵ سالگی در جبهه حضور یافت.


وی در شهر هم فرمانده پایگاه مقاومت بود، پس از چندين بار مجروحيت در عملیات مختلف، در تاريخ 65/10/29 در منطقه‌ عملياتی شلمچه و در عمليات كربلای5 به درجه رفيع شهادت نائل شد.


حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به این‌که شهادت فتحعلی رستمی در فاطمیه اول بود در ادامه این پیام نوشته است: این شهید گفته بود بعد از شهادت، منتظر پیکرم نباشید و ۹ سال بعد تنها یک‌تکه استخوان و پلاک از او پیدا شد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در توصیف این شهید نوشته است: فتح علی رستمی شجاع بود و در دفاع از انقلاب سر نترسی داشت که در عملیات والفجر ۵ انگشتش قطع شد و در عملیات والفجر ۸ زانویش تیر خورد و قبل از عملیات کربلای ۴ مشغول درس دبیرستان بود و به فرماندهان سپرده بود که برای عملیات او را خبر کنند.


در وصیت‌نامه شهید فتحعلی رستمی آمده است: پدر عزيز و مادر مهربانم، به خود بباليد چراکه فرزندان خود را به دست خود به جبهه فرستاديد حتی بعد از شهادت برادرم اكبر نیز با جبهه رفتن من مخالفتی نكرديد، خوشا به حال شما، جنازه‌ام را خودتان برداريد چراکه شما خودتان مرا از زير قرآن رد كرديد و راهی جبهه‌ام نموديد.


در وصیت نامه این شهید آمده است: هرگز فراموش نكنید كه حزب‌الله با حرف و شعار نيست، بلكه حزب‌الله كسی است كه جبهه را خالی نگذارد و خلاصه كاری كنيد كه قلب آقا امام زمان(عج) از شما خشنود شود. فتحعلی می‌گوید همه‌ می‌ميرند، جز كسانی كه به خدای حق‌تعالی لبيك گفته‌اند، قبل از این‌که مرگ به سراغ آن‌ها بيايد آن‌ها به سراغ مرگ رفته و آن را در آغوش می‌كشند از اين زندان تنگ خلاصی می‌يابند.


در ادامه وصیت‌نامه شهید فتحعلی رستمی آمده است: اميدوارم بعد از شهادتم چشم‌به‌راهم نباشيد و بگوييد ما چيزی را كه درراه خدا می‌دهيم پس نمی‌گيريم.


در پایان این وصیت‌نامه شهید والامقام نوشته است: هر وقت خواستيد برای من گريه كنيد بر اباعبدالله الحسين گريه كنيد چون می‌خواهم با حضرت علی و حضرت زهرا هم ناله بشويد. خدا را شكر كنيد از امتحان سرافراز بدر آمديد.


حجت‌الاسلام رستمی در این پیام ادامه داده است: یکی از هم‌رزمان شهید رستمی نقل می‌کند که قبل از عملیات فاو به‌طور اتفاقی عکس زیبایی از او درحالی‌که کوله آرپی‌جی بر دوش دارد گرفته‌شده بود و با تیراژ انبوه بر روی پاکت نامه مخصوص رزمنده‌ها چاپ‌شده بود، بچه‌ها در چادر با شهید رستمی شوخی می‌کردند و میگفتند فتحعلی تو معروف شدی، ایشان هم لبخندی می‌زد. نیمه‌شب دیدم ایشان خلوت کرده و گریه می‌کند، با اصرار من دلیل این ناراحتی را انتشار عکس عنوان کرد و گفت از شهرت یافتن در این دنیا و دیده شدن اذیت می‌شوم.


انهای پیام/4107/4108/
 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر