صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
طی نامه‌ای به رئیس جمهور؛

۸ تشکل دانشجویی خواستار توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان شدند

هشت تشکل دانشجویی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان شدند.
کد خبر : 353296

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ هشت تشکل دانشجویی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه تربیت معلمان نیز نباید نادیده انگاشته شود و نیازمند برنامه ریزی دقیقی است؛ خواستار توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان شدند.


متن کامل نامه به شرح زیر است:


«و مهما کان فی کتّاّبک من عیب فتَغابیْت عنه الزمَْته[16]». نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر


جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران


سلام علیکم؛  


شروع سخن با نگاهی به دفتر تاریخ حسن مطلعی است تا نکاتی چند را خدمتتان متذکر شویم؛ دوازدهم فروردین ماه روز شکفتن گل اسلام بر شاخسار زمان و نوید بخش تجلی حق و حاکمیت نظام اسلامی است که در آن دهانی به وسعت ایران با فریادی رعد آسا و پر طنین جمهوری اسلامی را آری گفتند.


گفتمانی که جایگاه ویژه ای را به مقوله تعلیم وتربیت قائل است و همواره توسط رهبران معظمش مورد تاکید جدی قرار گرفته است. 


تعلیم و تربیت اساسی است که نمی‌توان جایگاه آن را چون سایر سازمان‌های اجتماعی، مدنی و حتی سیاسی قرار داد چرا که این‌ها خود تحت تاثیر نظام تعلیم و  تربیت دچار دگرگونی و تغیر می‌شود و رو به صلاح یا زوال بودنشان نیز متاثر از آن است.


بخش عمده شاکله شخصیتی افراد نیز در کارگاه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد به‌ویژه تربیت در سنین پایین که قلب، فکر و گاها حتی عقاید کودکان را به شکل دلخواه  مربیان و معلمان در آورده و زان پس سخت می‌توان از آموخته‌های پیشین که چنان نقشی بر پهنه سنگ حک شده است رهایی یافت. پس محرز است توجه ویژه به تربیت معلمان نیز نباید نادیده انگاشته شود و نیازمند برنامه ریزی دقیقی است.  


پرواضح است که در برنامه‌ریزی نیز همواره حفظ اصول اعتقادی مکتب و نظام ارزشی، فرهنگی و نگاه بلند مدت و واکاوی کلی باید سرلوحه کار باشد.


معلمانی که به پیوست توانای‌ های کثیری که باید واجد آن باشند باید مسلح به توان چگونگی انتقال درست و موارد عدیده ای باشند که نیازمند آموزش در فضای متناسب با ماموریتشان می‌باشند. ماموریت انسان سازی که در تعالیم اسلامی نیز هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند و سخن در رابطه با اهمیت و نگاه اصولی به تعلیم و تربیت معلم بسیار است. 


اما همانگونه که به کرات شاهد بی‌مهری‌ها و ضربات مهلک به بدنه آموزش و پرورش بوده‌ایم باید خاطر نشان کنیم که واگذاری امر تربیت معلم یا به دیگر معنی حراج تربیت معلم خیانتی آشکار است و در ایام آتی منتظر عذر تقصیر جنابتان و متنفذان دخیل در امر واگذاری هستیم.   


در پایان از حضرت‌عالی به عنوان رئیس هیئت دولت و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان مستدعی است بنا به امر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طی نامه‌ای خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان مدیریت، سازمان اموراستخدامی و... را هرکدام به نحوی که بایسته است پای کار آورده و فرمان معظم له را عملیاتی نموده و همکاری‌های لازم را در راستای توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در دستور کار خود قرار دهند.


و من الله توفیق


امضا کنندگان: 


بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی


بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند  


بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 


بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز


بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور تبریز


دفتر تحکیم وحدت دانشگاه سراسری تبریز


جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز


جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سراسری تبریز


 رونوشت: 
 دفتر مقام معظم رهبر ی
مجلس شورای اسلامی 
 قوه قضائیه


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر