صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

هوش مصنوعی به مدارس هند می‌رود

شورای مرکزی آموزش متوسطه هند قصد دارد در کلاس‌های درس از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کند.
کد خبر : 352402

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از «نیوز ایتین»، بحث درباره مزایا و معایب هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد و حال مقامات آموزشی هند به این فکر افتاده‌اند که از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در مدرسه‌ها استفاده کنند.


 بسیاری از متخصصان براین باورند که استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های آن می‌تواند روند آموزش و یادگیری را جالب‌تر کند و باعث کاهش خستگی دانش‌آموزان  در کلاس درس نیز می‌شود.


مدرسه‌های زیرمجموعه شورای مرکزی آموزش متوسطه در هند، به‌زودی دوره هوش مصنوعی ارائه می‌دهند و دانش‌آموزان می‌توانند به‌عنوان یک درس اختیاری به مطالعه آن بپردازند.


یادگیری ماشینی در دهه گذشته با سرعت سرسام‌آوری توسعه یافته و تأثیر آن بر زندگی روزمره مردم جهان کاملاً مشهود است؛ بنابراین جای تعجب نیست که مؤسسات آموزشی قصد دارند از مراحل ابتدایی آموزش، دانش‌آموزان را با هوش مصنوعی آشنا کنند. این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان درک بهتری از هوش مصنوعی داشته باشند و بتوانند در این زمینه دست به ساخت و توسعه بزنند.


در حال حاضر، در مدرسه‌های آمریکا هوش مصنوعی آموزش داده می‌شود. حالا هند نیز تصمیم گرفته است این درس را به دوره متوسطه بیاورد. دوره هوش مصنوعی در مقطع هشتم، نهم و دهم آموزش داده خواهد شد.


 2018 سال خوبی برای رشد هوش مصنوعی در حوزه تحقیقات و فرصت‌های شغلی در هند بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان جستجوی فرصت‌های شغلی در حوزه هوش مصنوعی 179 درصد افزایش داشته است.


انتهای پیام/4021/خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر