صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
حاجی‌بابایی:

عدم حمایت از بازی‌سازان رایانه‌ای باعث آسیب‌های بزرگی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت حمایت نکردن از بازی‌سازان داخلی باید منتظر آسیب‌های بزرگی باشیم.
کد خبر : 350955

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با تأکید بر لزوم فراهم کردن امکانات مناسب برای توسعه بازی‌های رایانه‌ای گفت: عرصه فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای در هر جامعه‌ای دارای ظرفیت و مکانی است که باید برای آن محتوا فراهم کرد. در سراسر دنیا قانون این است که باید با برنامه‌ریزی به تولید محتوا پرداخت، اگر این اتفاق نیفتد دیگران برای ما برنامه‌ریزی و تولید محتوا می‌کنند.


وی با تأکید بر لزوم حمایت از بازی‌سازان داخلی گفت: در عرصه بازی‌های رایانه‌ای به‌جای محدودیت باید به دنبال مقبولیت، مطبوعیت و مشروعیت باشیم چون اگر از بازی‌سازان حمایت نشود، باید منتظر آسیب‌های بزرگی باشیم.


حاجی‌بابایی داشتن محتوای جذاب در بازی‌های رایانه‌ای را ضروری دانست و افزود: اگر نتوانیم محتوای جذاب در بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کرد از بازار دنیا عقب می‌مانیم، آن هم در شرایطی که سطح علاقه‌مندان و استفاده‌کنندگان از بازی‌ها به سن کودکی رسیده است پس باید به فکر تولید محتوای متناسب با اهدافمان باشیم.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حمایت از بازی‌سازان را بسیار مهم دانست و توضیح داد: عرصه بازی‌سازی و حمایت از بازی‌سازان به امور فرهنگی مربوط است که در آن غفلت کرده‌ایم حال اینکه زیرساخت‌های اقتصادی هم با امور فرهنگی گره خورده است؛ بنابراین اگر از بازی‌سازان حمایت نکرده و آنها را تقویت نکنیم باید منتظر آسیب‌های بزرگی باشیم که هزینه عبور از آن خیلی بیشتر از هزینه حمایت از بازی‌سازان است.


حاجی‌بابایی با بیان اینکه فعال شدن بخش خصوصی می‌تواند کمکی به تقویت عرصه بازی‌سازی کند گفت: با ورود بخش خصوصی در موضوع انیمیشن شاهد حمایت همه‌جانبه از این عرصه، جذب جمعیت علاقه‌مند و بهبود وضعیت بودیم. همین اتفاق درباره هوشمندسازی مدارس هم رخ داد. قطعاً با استفاده از این تجربه‌ها می‌توانیم به اهداف مورد نظرمان در عرصه بازی‌های رایانه‌ای مانند کسب درآمد و حمایت از بازی‌سازان برسیم.


انتهای پیام/4060/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر