صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۷

اهمیت تحصیلات عالی برای نسل جدید کارآفرینان

کارآفرینان نسل اینترنت تحصیلات تکمیلی را وسیله‌ای حیاتی برای مدیریت استارت‌‎آپ‌های خود می‌دانند.
کد خبر : 349684

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از کانورسیشن، دانشجویان امروزی که اغلب از نسل اینترنت هستند، برای حل مشکلات تحصیلی و شغلی خود از رویکردی متمایز و غیرمتعارف استفاده می‌کنند.


 نسل اینترنت یا نسل زد به دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها گفته می‌شود که از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی و بعد از آن به دنیا آمده‌اند. دانشجویان نسل اینترنت در مواجه با مشکلات تنها به پرسیدن چرا بسنده نمی‌کنند، آنها به دنبال راهی برای حل مشکل می‌گردند. کنجکاوی، استقلال، انرژی و قدرت بیان این دانشجویان فضای کارآفرینی را تغییر داده است.


دانشجویان نسل اینترنت شباهتی به خوره‌های کامپیوتر سیلیکون ولی ندارند که در شوهای تلویزیونی به تصویر کشیده می‌شوند. این دانشجویان بیشتر روی حل مشکلات تمرکز می‌‌کنند و تمایل بیشتری به ابداع و نوآوری دارند؛ چراکه این دو را وسیله‌ای برای آموزش و اکتشاف می‌دانند.


در نظرسنجی که در سال 2011 انجام شد؛ 77 درصد از دانش‌آموزان مقطع پنجم دبستان تا سوم دبیرستان در آمریکا اعلام کردند که دوست دارند در آینده رئیس خودشان باشند. 45 درصد نیز برنامه داشتند تا کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند. امروزه بسیاری از آن دانش‌آموزان در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و با رویکردی نوین فضای کارآفرینی را متحول کرده‌اند.


تبدیل اکتشافات علمی به فرصت‌‌های کسب‌وکار از ویژگی‌های دانشجوهای نسل اینترنت است که منجر به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در جامعه می‌شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر