صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۷
یاران مهربان/ 149

شناخت برتری خفیف برای رسیدن به کامیابی بزرگ

نویسنده کتاب «برتری خفیف» بر این اعتقاد است که ارزیابی مجدد انتخاب‌های ظاهراً بی‌اهمیت روزانه، رمز موفقیت در هر کاری است.
کد خبر : 347726

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، رسیدن به موفقیت به ویژه در مشاغل اقتصادی و تجاری، یک از اهدافی است که میلیون‌ها نفر در دنیا برای دست‌یابی به آن تلاش می‌کنند. در این بین استفاده از تجربیات افراد موفق می‌تواند گام مهمی برای نیل به این مهم باشد.


 «برتری خفیف» کتابی برای واکاوی بخشی از همین تجربیات است. نویسنده این کتاب، «جف اولسون» متولد ایالت «نیومکزیکو» است و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته بازاریابی از دانشگاه همین ایالت با بالاترین رتبه اخذ كرد و فارغ‌التحصیل شد. در سال 2005  وقتی چاپ اول این کتاب به بازار عرضه شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شود.


جف اولسون در حالی که در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل بود، در فرودگاه شهر زادگاهش «آلبوکرکی» یکی  از جوان‌ترین مدیران فرودگاه شهر شد. سپس به شرکت «تگزاس ایسترومنت» رفت و در کمتر از پنج سال مدیر بخش سیستم‌های هوشمند شرکت شد. سپس «تگزاس ایسنرومنت» را ترک کرد و شرکت «سان ایر» آمریکا را تأسیس کرد؛ شرکتی که در زمینه‌های مختلف انرژی خورشیدی از طراحی گرفته تا تولید، بازاریابی و توزیع فعالیت می‌کرد. در نتیجه همه این تجربیات، جف به تجربیات میدانی جامع و تعلیم رسمی کسب و کار در همه حوزه‌های فروش بازاریابی و توزیع دست‌یافت و طی مدت چهار سال شرکت سان‌ایر به یکی از بزرگ‌ترین شرکت های انرژی خورشیدی در ایالات‌متحده تبدیل شد. در سال 2012 او یک شرکت فروش مستقیم را راه‌اندازی کرد که ارزش آن در مدت یک سال از صفر به صد میليون دلار افزایش یافت.


در این صنعت شرکت او نخستین شرکتی بود که این کار ار انجام داد و در کمتر از دو سال در مسیری قرار گرفت که سرمایه‌اش را به چند صد میلیون دلار افزایش دهد.


جف به دلیل حضور در شرکت‌های «تگزاس اینسترومنت» و «سان ایر» با شرکت‌های فروش بازار‌یابی و توزیع مختلفی همکاری کرده است. وی توانست سه شرکت مختلف فروش و توزیع را از ابتدای فعالیتشان تا تبدیل‌شدن به سازمان‌های چند میلیون دلاری رهبری کند و در مقام مدیرعامل یکی از آنها منصوب شود. در اوایل دهه 1990 او با نصب 30‌هزار آنتن ماهواره‌ای در خانه‌هایی در سراسر ایالات متحده آمریکا یک برنامه آموزش ملی برای ایجاد یک نیروی فروش مستقل ایجاد کرد. بر‌اساس این تجربه، او یکی از بزرگترین شرکت‌های آموزش پیشرفت شخصی را به نام شبکه مردم تأسیس کرد.


 اولین ویرایش کتاب «برتری خفیف» در سال 2005  منتشر شد.این کتاب بلافاصله به کتابی پرفروش در سراسر آمریکا بدل شد. سه سال بعد جف اولسون با همکاری بنیاد موفقیت، نسخه‌ای از این کتاب را با عنوان «موفقیت برای نوجوان‌ها: نوجوان‌های واقعی از برتری خفیف می‌گویند» برای نوجوان‌ها منتشر کرد که در بین نزدیک 2 میلیون نوجوان توزیع شد.


اولسون تاکنون برای بیش از ده‌ها هزار نفر در سراسر آمریکا و در گوشه و کنار جهان سخنرانی کرده است. کتاب «برتری خفیف» از قانون‌های نانوشته‌ای می‌گوید که همگان بر‌اساس آنها زندگی می‌کنند، اما در‌عین حال از وجودشان بی‌اطلاعند. نویسنده،  این اصول را به شیوه‌ای ساده توضیح می‌دهد. اولسون بر این اعتقاد است که ارزیابی مجدد انتخاب‌های کوچک و ظاهراً بی‌اهمیت روزانه، رمز موفقیت در هر کاری است. موفقیت حقیقی از پیشرفت‌های کوچک و ناچیز حاصل می‌شود، نه پیشرفت‌های بزرگ. وی می‌گوید، موفقیت روز‌به‌روز و قدم‌به‌قدم شکل می‌گیرد.


«برتری خفیف» با نام فرعی تبدیل اقدامات منظم ساده به موفقیت‌های نامحدود، نوشته جف اولسون و ترجمه لطیف احمدپور و میلاد حیدری است که در قالب دو بخش و  18 گفتار در 391 صفحه و به قیمت 32 هزارتومان در بازار کتاب توزیع شده است.


انتهای پیام/4104/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر