صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

سید ضیاء هاشمی: فیلم‌های ویدئویی نیازمند ارزیابی کارشناسانه هستند

تهیه‌کننده فیلم «عروس» با اشاره به ضرورت ارزیابی و کارشناسی فیلم‌های ویدئویی تولید شده گفت: «به دلیل تولید انبوه این نوع آثار، برگزاری یک جشنواره تخصصی نه موضوعی، می‌تواند در معرفی آثار خوب و مناسب به مردم موثر باشد.»
کد خبر : 34730

به گزارش گروه فرهنگی آنا، سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با ستاد خبری سومین جشنواره فیلم ویدئویی یاس با اشاره به تولید فیلم‌های ویدئویی و ارزیابی کیفی و کمی این آثار توسط جشنواره‌های تخصصی گفت: «هر جشنواره‌ای برای آن که بتواند نتیجه‌مند باشد باید نظام‌مند و هدفمند باشد. کسانی که جشنواره‌ای را برگزار می‌کنند، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند ولی نباید تحت هر شرایطی آن را رها کنند. باید به تلاش خود در برگزاری مستمر آن ادامه دهند.»


وی در ادامه به جشنواره فیلم ویدئویی اشاره کرد و افزود: «این جشنواره هم از این قانون مستثنی نیست و به نظرم باید دبیرخانه دائمی داشته باشد.»


تهیه‌کننده فیلم «روز شیطان» در ادامه با بیان این مطلب که در ایران جشنواره‌های موضوعی زیادی برگزار می‌شود، اما باید هر یک از جشنواره‌ها هدف خاص خود را دنبال کند، تاکید کرد: «جشنواره فیلم ویدئویی جزو جشنواره‌های موضوعی نیست چرا که تولیداتش چه در سرمایه‌گذاری و چه در بهره‌برداری یک گام بیشتر از سینمای ایران است.»


این تهیه‌کننده افزود: «به نظرم اختصاص دادن یک جشنواره به فیلم‌های ویدئویی ایده بسیار خوبی بود. مسئولان ارشاد باید این مسئولیت را به عهده دبیرخانه دائمی جشنواره بگذارند که در طول سال پیگیر ساخت فیلم‌های ویدئویی در سراسر کشور باشد. به هر حال ورود و اضافه شدن جشنواره فیلم ویدئویی به دیگر جشنواره‌های فرهنگی و هنری کشور کم اهمیت نبوده و با توجه به تولید و عرضه مستمر آثار ویدئویی وجودش موثر خواهد بود.»


تهیه‌کننده «شوکران» تاکید کرد: «نباید این جشنواره را با جشنواره فیلم فجر مقایسه کنیم و توقع داشته باشیم همه مردم آن را بشناسند. جشنواره فیلم فجر به شدت مردمی است و در آن 10 روز فیلم ها را در سینماهای مختلف نمایش عمومی می‌دهند. اما فیلم ویدئویی یک جشنواره با موضوعات خاص است. مثل جشنواره فیلم کوتاه و فیلم مستند که لزوما همه مردم نباید آن را بشناسند و مخاطب خاص خود را دارند، مثل فعالین این حوزه، منتقدان و متخصصان.»


وی با تاکید بر جایگاه مهم جشنواره فیلم یاس توضیح داد: «به چند دلیل جشنواره فیلم یاس جایگاه مهمی دارد. از نظر تعداد آثار و انواع آن، از تله فیلم گرفته تا سینمایی نیمه بلند و سریال همه آنها با هم یک جامعه فرهنگی را تشکیل می‌دهند. باید برای بالا بردن کیفیت آن بکوشیم و این کار جز با ایجاد رقابت سالم بین فیلم‌سازها اتفاق نمی‌افتد. کیفیت کارها روی برآیند کلی جشنواره اثر می‌گذارد چرا که مردم حاصل آن را خواهند دید. در جشنواره فیلم‌ها تحت داوری و نگاه تخصصی قرار می‌گیرند و خروجی آن به دست مردم می‌رسد که این از مهمترین نتایج برگزاری جشنواره است.»


سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس، اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر