صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
استاد دانشگاه آزاد رشت:

معلم در دانشجو انگیزه پژوهشی ایجاد می‌کند

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: تسلط آموزشی معلم بر روی ایجاد انگیزه پژوهشی و یادگیری پژوهنده تأثیر بالایی دارد.
کد خبر : 346117

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، قاسم آقاجان‌زاده صبح امروز در حاشیهٔ برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع «توانش آموزشی معلمان» که با حضور جمعی از دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با گرامیداشت هفته پژوهش، نقش معلم در پویایی امر پژوهش را بسیار مهم دانست و گفت: یک معلم مسلط به درسی که آموزش می‌دهد و  توانایی خوبی که در استفاده دانش از خود نشان می‌دهد، در یادگیری دانش‌آموزان تأثیرگذار است.


استادیار و عضو هیأت علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ادامه داد: نقش معلمان در اثربخشی بالای یادگیری دانش‌آموزان کاملاً مشهود است و آنچه را که یک معلم باید به دانش‌آموزان انتقال دهد، توانش آموزشی بسیار وسیعی است که به افزایش یادگیری کمک قابل توجهی می‌کند.


وی تأکید کرد: یک معلم با توانش آموزشی بالا، توانایی خوبی در استفاده دانش از خود نشان می‌دهد که منجر به یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود.


آقاجان‌زاده با بیان اینکه رابطه‌ای بین درک معلم از نحوه و مطالب یادگیری و موفقیت در تدریس و در نهایت موفقیت دانش‌آموزان وجود دارد، افزود:تأکید و تمرکز درک توانش زبانی باید بر تلفیق ویژگی‌هایی باشد که توانایی حل مشکلات آموزشی و فعالیت‌های آموزشی خاص را داشته باشند.


استادیار رشته زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطرنشان کرد: نقش معلم در یادگیری دانش‌آموزان، موضوع کلی تدریس زبان انگلیسی است و توانش آموزشی معلمان، سهم مهمی در ارائه باکیفیت تدریس و یادگیری در کلاس‌های زبان انگلیسی دارد.


وی اظهار کرد: توانش آموزشی به‌عنوان توانایی مدیریت یادگیری شامل برنامه‌ریزی، مدیریت، اجرا و ارزیابی نتایج یادگیری است که این اصول بر اساس ادراک و اعتقاد معلم در جهت ارتقای یادگیری دانش‌آموزان در یک دیدگاه نتیجه‌‌‌محور قرار دارند.


آقاجان‌زاده تصریح کرد: باید تلاش شود تا وضعیت کلی توانش آموزشی را در میان معلمان زبان انگلیسی با ایجاد یک معیار کمی نشان داد و کوشید تا با ایجاد یک دیدگاه جامع ملی در خصوص توانش آموزشی معلمان زبان انگلیسی از آن به‌عنوان معیار سنجش معلمان زبان انگلیسی هنگام استخدام و ارزیابی‌های شغلی بعدی استفاده کرد.


انتهای پیام/4117/4062/خ
 


انتهای پیام/

ارسال نظر