استقلال مراکز آموزشی و پژوهشی توسط وزارت علوم پیگیری شود
به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، لعیا جنیدی در نشست روز پژوهش و علوم انسانی که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: یکی از ویژگیهای علوم انسانی این است که هم پژوهشگران و هم موضوع پژوهش به انسان مربوط میشود و مداخلات انسانی در آن وجود دارد.
معاون حقوقی رئیسجمهور ادامه داد: این موضوع را میتوان مهمترین بخش ضربهپذیری و ضریب اهمیت پژوهش در علوم انسانی دانست.
وی اضافه کرد: نظام آموزشی و برنامهریزی درسی، بحران هویت دارد و باید هدف در این نظام، رسیدگی به مجموع ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باشد و باید این سؤال را پرسید که در نظام آموزشی و برنامهریزی درسی، دانش آموزان و دانشجویان مشارکت جدی در مسائل سیاسی و اقتصادی دارند؟
جنیدی گفت: شاخهشاخه بودن و روشهای انحصاری تحقیق و پژوهش در هر رشته علوم انسانی و عدم وجود مطالعات بینرشتهای مؤثر از معضلات پیش روی ماست.
وی تصریح کرد: در یک دوره معادل ۸۰ سال، مرکز آموزش عالی در کشور تأسیس شد که البته نحوه اداره کردن آنها جای سؤال دارد. همچنین به دلیل عدم نیاز علوم انسانی به تجهیزات و آزمایشگاه حدود 60 درصد افزایش رشتههای علوم انسانی را شاهد بودیم.
معاون حقوقی رئیسجمهور در پایان خاطرنشان کرد: استقلال مراکز آموزشی و پژوهشی باید توسط وزارت علوم پیگیری شود و این مهم به ارتقای پژوهش کمک میکند.
انتهای پیام/4060/۴۰۸۵
انتهای پیام/