صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷
در دانشگاه باهنر کرمان؛

کرسی ترویجی «جایگاه علم اقتصاد از دیدگاه فلسفه علم» برگزار می‌شود

کرسی ترویجی «جایگاه علم اقتصاد از دیدگاه فلسفه علم» در ذیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر : 344088

به گزارش حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کرسی ترویجی «جایگاه علم اقتصاد از دیدگاه فلسفه علم» در ذیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.


اهمیت کرسی‌های ترویجی در حوزه اقتصاد و فلسفه علم اقتصاد با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سال 83 با اشاره به غنای علم منطق و فلسفه در تمدن اسلامی بیش از پیش نمایان می‌شود، ایشان با تأکید بر ادعای فهم فسفی غرب، نکات دیگری نیز بیان داشته‌اند: «سال‌های متمادی است که نظریات حاکم بر مراکز اقتصادی دنیا منسوخ شده و حرفهای جدیدی به بازار آمده است؛ اما عده‌‌ای هنوز وقتی می‌خواهند طراحی اقتصادی بکنند، به آن نظریاتِ کهنه‌ قدیمی نگاه می‌کنند! اینها دو عیب دارند: یکی این‌که مقلدند، دوم این‌که از تحولات جدید بی‌خبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کرده‌اند، مثل یک کتابِ مقدس در سینه‌ی خود نگه داشته‌اند و امروز به جوان‌های ما می‌دهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه می‌کنند!»


کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی، نقد و مناظره با تأکیدات مقام معظم رهبری و به‌منظور گسترش كمی، كيفی و بسط آزاداندیشی و شکل‌گیری جنبش ملی نقد و نظریه‌پردازی در سطح دانشگاه‌ها است.


شایان ذکر است مرکز کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید باهنر کرمان این کرسی ترویجی را که توسط حمیدرضا حری ارائه و به‌وسیله عباس حیدری و سید عبدالمجید جلایی نقد خواهد شد، برگزار خواهد کرد.


این کرسی ترویجی با حضور استادان و متخصصان حوزه فلسفه و اقتصاد، دوشنبه 26 آذرماه در محل سالن کنفرانس دانشکده مدیریت و اقتصاد اجرا می‌شود.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرسی ترویجی
ارسال نظر