صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷
آنا گزارش می‌دهد؛

رقابت استعدادهای برتر در دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت برای شناسایی طرح‌های برتر دانشجویان سلسله رقابت‌هایی را تحت عنوان مسابقه ایده‌های برتر در دانشکده‌های مختلف برگزار کرده است.
کد خبر : 342517

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه علم و صنعت برای شناسایی طرح‌های برتر دانشجویان سلسله رقابت‌هایی را تحت عنوان مسابقه ایده‌های برتر در دانشکده‌های مختلف برگزار کرده است.


این رقابت‌ها که پیش‌ از این در دانشکده مکانیک نیز برگزار شده بود، عصر دیروز در مجتمع امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت و برای دانشجویان دانشکده شیمی برپا شد.


برای آشنایی با روند برگزاری این مسابقه با سید مرتضی موسوی خوشدل عضو هیأت علمی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت گفتگو کردیم.


موسوی درباره این مسابقه توضیح داد: مسابقه ایده‌های برتر مسابقه‌ای است که دانشگاه علم و صنعت برای اولین بار اقدام به برگزاری آن نموده و دانشکده شیمی نیز برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این فرصت را ایجاد کرده تا ایده‌هایشان را به‌طور منسجم در معرض دید و قضاوت قرار دهند.


عضو هیأت علمی دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: این ایده‌ها می‌تواند در حد تصورات ذهنی باشد و یا مطالعات گسترده‌ای روی آن شده باشد  اما هرچه قدر که این ایده‌ها به محصول نزدیک‌تر باشد TRL بالاتری دارد.


وی درباره اهداف برگزاری این رویداد گفت: هدف از این رقابت، این بود که دانشجویان از فضای درسی صرف خارج شوند و به این نتیجه برسند که می‌توانند از ایده‌های خودشان کسب درآمد کنند.


موسوی تأکید کرد:  جوایزی که برای این مسابقه در نظر گرفته‌شده، علاوه بر جایزه مادی حمایت‌های معنوی و معرفی این افراد به مرکز رشد دانشگاه است. محدودیتی برای انتخاب طرح‌ها وجود ندارد  و حمایت‌های مادی در قالب وام و کمک بلاعوض و سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای طرح‌ها در نظر گرفته شده است.


وی اضافه کرد: اگر طرح‌ها بعد از پیشروی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند توسط دانشگاه به صندوق‌های خطرپذیر ملی معرفی می‌شوند. در این مسابقه  از بین ۴۱ طرح، چهار طرح برگزیده می‌شوند.


موسوی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ویژه این رقابت فیلترهای اگزوز ماشین دیزلی بود و شناساگر سرطان به روش الکترو شیمی، شناساگر تشخیص هپاتیت B و دستگاه جاذب آب و حشره‌کش گیاهی از طرح‌های برگزیده این رقابت بودند.


انتهای پیام/4085


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه
ارسال نظر