صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
معاون آموزشی و پژوهشی سما:

گیلان پتانسیل لازم برای اجرای طرح مدارس دوزبانه را دارد/ نیاز به بازنگری جدی در همه حوزه‌ها داریم

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: گیلان دارای پتانسیل لازم برای اجرای طرح‌های نمونه کشوری از جمله تأسیس مدارس دو زبانه است.
کد خبر : 3414

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، سیروس حاجی زاده در کارگاه آموزشی تأسیس مدارس دو زبانه سما در استان گیلان اظهار کرد: مدارس ما نیاز به یک تغییر و بازنگری جدی در همه حوزه ها دارند. رمز موفقیت ما این است که از آموزه های جهانی استفاده کنیم، در غیر این صورت با چالش های متنوعی در آینده مواجه خواهیم شد. باید به تناسب مقتضیات فضا، آب و هوا، انتظارات، امکانات و پتانسیل نیروی انسانی مسیر آینده را مشخص کنیم.


وی افزود: احساس و اعتقاد ما بر این است که با وجود نیروهای علاقه‌مند و مطلع، یک پتانسیل فوق العاده قوی در استان گیلان برای اجرای طرح های نمونه کشوری مانند مدارس مدارس دو زبانه وجود دارد و اگر بتوانیم در استان گیلان پایه چنین حرکتی را بگذاریم، میتواند الگوی بسیار خوبی برای سایر استان های کشور باشد و ما در این خصوص حمایت همه جانبه خواهیم کرد.


رئیس شورای سیاستگذاری سما استان گیلان هم گفت: هدف از راه اندازی مدارس دو زبانه الزاماً ورود یک زبان خارجی به سیستم آموزشی ما نیست، بلکه هدف اصلی حرکت به سمت یک متدولوژی یکپارچه و انتخاب رویهای است که بتواند مدارس ما را در مسیر بهبود مستمر قرار داده و رسیدن به یک استاندارد که ایرادات سیستم آموزشی ما را کمتر کند.


رحمت‌علی صابری حقایق بیان کرد: ورود زبان خارجه با هدف پرورش یک انسان متعادل مناسب مطرح می شود. در حوزه استاندارد زندگی و موفقیت یک انسان متعادل، رشد انسانی شامل همه جوانب خواهد بود. این چند وجهی بودن الزام قابلیت زندگی یک انسان متناسب با دهکده جهانی را می طلبد و این انسان متناسب با زندگی در دهکده جهانی باید قابلیت ایجاد ارتباطات چند وجهی و چند ملیتی را داشته باشد.


وی گفت: در فضای کیفیت اگر مزیت رقابتی جزئی از شایستگی ذاتی یک محصول نباشد در بلندمدت با شکست مواجه خواهیم شد. نقیصه امروز آموزش در کشور و شهر ما این است که آموزش فرآیند محور نیست و به صورت تک وجهی عمل می کند و اگر می خواهیم به صورت بلندمدت به این موضوع نگاه کنیم باید مزیت رقابتی جزئی از شایستگی ذاتی محصولات ما باشد و در فضای رقابتی اگر تولید کننده از نیازهای مصرف کننده بازبماند قطعاً شکست خواهد خورد و از گردونه رقابت خارج خواهد شد.


در ادامه معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما از فضای آموزشی مدارس و آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت و کارگاه های و آزمایشگاه های این آموزشکده بازدید کرد.


کارگاه آموزشی تأسیس مدارس دو زبانه سما در استان گیلان با حضور رؤسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما واحدهای دانشگاهی استان و برخی از دبیران و مدرسان زبان سمائی در سالن آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد رشت برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر