صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
یک فعال دانشجویی:

سوءتفاهم وزارت علوم مانع برگزاری نشست سراسری شورای صنفی

دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس دلیل برگزار نشدن نشست سراسری شورای صنفی دانشجویی کشور را سوءتفاهم معاون وزیر‌‌ علوم،‌ تحقیقات‌ و فناوری دانست.
کد خبر : 331300

زهره جم در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دلیل برگزار نشدن نشست سراسری شورای صنفی دانشجویی کشور را سوء تفاهم از آخرین نشست معاون وزیر‌‌ علوم،‌ تحقیقات‌ و فناوری دانست و گفت: معاون وزیر علوم در آخرین نشستی که با فعالان این شورا برگزار شد، سوء تفاهمی پیش‌آمد و ایشان فکر کرد این نشست بخاطر تشکیل اتحادیه شورای صنفی برگزار می‌شود. از آنجایی که سال‌هاست دانشجویان تأکید زیادی برای تشکیل اتحادیه دارند از این رو عملا با برگزاری نشست سراسری شورای صنفی-دانشجویی مخالفت می‌کنند.


وی گفت: جلسه قبلی نشست سراسری شورای صنفی دانشجویی در حالی لغو شد که شرایط برای برگزاری این مراسم فراهم و همه‌ی جوانب این نشست نیز بررسی شده بود.


جم در ادامه تصریح کرد: معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان می‌گوید برای برگزاری این نشست تنها اجازه ما کافی نیست و باید نهادهای خارج از وزارت علوم نیز برای برگزاری نشست سراسری شورای صنفی دانشجویی موافقت کنند.


این فعلا دانشجویی گفت: معاون دانشجویی دانشگاه تهران در دیدار قبلی عنوان کرد که شما شورای صنفی دو سال به این فعالیت خود ادامه بدهید اگر چه سوءظن‌هایی که به فعالیت‌های شورای صنفی برطرف شود که دچار انحراف نشده‌اند مجوز صادر می‌شد که حال نیز دخالت‌های نهاد‌های خارج از سازمان را بهانه می‌کنند.


جم تشریح کرد: در طول چند ماه اخیر در چندین دانشگاه امکان‌سنجی شده است که نشست سراسری برگزار شود، حتی مورد موافقت رئیس دانشگاه‌ها هم قرار گرفته است که متاسفانه در مرحله استعلام مسئولین برخلاف وعده خود عمل ‌کردند.


وی با تاکید بر لزوم اصلاح آیین نامه مصوبه‌ی سال 95 گفت: این آیین‌نامه از بیشتر مسائل بصورت کلی رد شده است و به همین جهت نیاز به بازبینی دارد نمونه‌ای از آن موضوع ورود شورای صنفی به مسائل آموزشی است در حالی که سازمان امور دانشجویان می‌گوید یکی از وظایف شورای‌صنفی پرداختن به صنوات است اما از طرف دیگر سازمان وزارت علوم ابلاغ سرسختی را به دانشگاه‌ها اعمال می‌کند.


دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برنامه‌های 16 آذر خبر داد: دوشنبه هفته آینده انجمن علمی دانشگاه نشست ویژه‌ای برای روز دانشجو خواهد داشت که از چندین نماینده طیف‌های مختلف دانشجویی برای این میزگرد دعوت خواهند شد.


وی در پاسخ به نقش شورای صنفی-دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در این برنامه گفت: شورای صنفی با حمایت از انجمن علمی دانشگاه، در ایده پردازی به این میزگرد کمک می‌کند.


وی در پایان گفت: در اکثریت دانشگاهها شورای صنفی اجازه ندارد در 16 آذر با موضوعیت دانشجو برنامه ای را برگزار کند و این به سد روبروی شورای صنفی قرار دارد.


انتهای پیام/4108


انتهای پیام/

ارسال نظر