صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
یک فعال حوزه کارآفرینی:

اشتغال و توانمندسازی زنان از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد

یک فعال کارآفرین گفت: اگر مرکزی برای توانمندی‌سازی بانوان در کشور احداث شود می‌تواند سبب افزایش ارتباط بانوان با جامعه شده و از آسیب‌های اجتماعی بکاهد.
کد خبر : 331210

نیره خسروی مدیر یک کارخانه تولید کفش در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: با وجود آنکه در حال حاضر تعداد زیادی از زنان به اشتغال روی آورده‌اند، اما هنوز هم شاهدیم که به موضوع اشتغال زنان و برابر‌سازی حقوق و مزایای آن‌ها با آقایان کمتر توجه می‌شود.


این فعال کارآفرین در ادامه افزود: اولین وظیفه هر زن وظیفه مادری است و اگر زنی بتواند در کنار وظیفه مادری در اقتصاد خانواده سهمی داشته باشد ورود او به بازار کار مشکلی ایجاد نمی‌کند.


وی با اشاره به اینکه لزومی ندارد همه زنان فکر کنند که باید برای کار حتماً در اداره یا شرکتی فعالیت کنند، ادامه داد: بسیاری از زنان کارآفرین محصولات تولیدی خود را در خانه درست می‌کنند و بسیاری از زنان کشاورز ما نقش مهمی در اقتصاد خانواده ایفا می‌کنند، بدون آنکه از زمان خود  برای مدیریت خانه و بچه‌ها کم کنند.


خسروی با تأکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه برای واردکردن بانوان به عرصه‌های اقتصادی و تولید گفت: بسیاری از ایده‌ها که پتانسیل تجاری شدن دارد را زنان ارائه می‌دهند حتی یک بافنده قالی نیز می‌تواند ایده جدید ارائه دهد و درآمد اقتصادی داشته باشد.


این کارآفرین گفت: توجه به بحث اشتغال زنان می‌تواند تا حدود زیادی آسیب‌های اجتماعی را کاهش و جامعه را به سمت جامعه فعال و پویا سوق دهد.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر