صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
حیدر تورانی:

دانش‌آموزان با امتحان و آزمون‌های پی‌درپی پیشرفت نمی‌کنند

سرپرست سازمان آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان با امتحان و آزمون‌های پی‌درپی پیشرفت نمی‌کنند بلکه باید در مسیر رشد حرکت کنند.
کد خبر : 331165

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حیدر تورانی عصر امروز در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره کتاب رشد، گفت: به‌عنوان کسی که ۳۹ سال سابقه حضور در آموزش‌وپرورش را دارم می‌گویم آموزش‌وپرورش محور توسعه است اما آموزش‌وپرورشی که به اجرای سند تحول بنیادین اهتمام ورزد و آرمان‌هایی که در سند وجود دارد را جاری و ساری کند.


وی افزود: اگر مبنا را درست نکنیم نمی‌توان نتیجه درستی انتظار داشت. اگر تشخیص اشتباه باشد نمی‌توان به نتیجه درست دست یافت. بنابراین سند تحول بنیادین به ما کمک می‌کند که روی محور توسعه حرکت کنیم. 


سرپرست سازمان آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: این سازمان مغز متفکر آموزش‌وپرورش است و باید برخی از تحولات را جاری کند تا مغز متفکر آموزش‌وپرورش شود. 


وی اضافه کرد: اگر آموزش‌وپرورش از نظر منتقدان و کارشناسان استفاده نکند نمی‌توان به توسعه این بخش امید داشت. 


تورانی با اشاره به سبک رهبری اثربخش ادامه داد: برای رسیدن به این مرحله نیاز به مدیران تحول‌محور داریم.


وی در خصوص اینکه والدین از مدرسه به جای اطلاعات و آگاهی و شادی، نمره می‌خواهند ادامه داد: دانش‌آموز برای یادگیری باید در مسیر آن قرار گیرد نه اینکه مدام در پی گرفتن نمره باشند. 


سرپرست سازمان آموزش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: باید کارهای قوی را اشاعه دهیم تا آن‌ها که ضعیف هستند خود به خود حذف شوند، این را باید گفت که دانش‌آموزان با امتحان و آزمون‌های پی‌درپی پیشرفت نمی‌کنند بلکه باید در مسیر رشد حرکت کنند. بنابراین آموزش معلمان را در برنامه داشته باشیم تا باز طراحی جدیدی انجام شود.


انتهای پیام/4087/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر