صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
استاندار گیلان:

آحاد جامعه مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت‌های مردمی باشند

استاندار گیلان گفت: رفع تبعیض تحصیلی نیازمند فرهنگ‌سازی و جنبش‌های مردمی است و آحاد جامعه باید مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت‌های مردمی باشند.
کد خبر : 331144

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان  مصطفی‌سالاری در جلسه شورای‌ آموزش و پرورش استان گیلان گفت: همه افراد در هر جایگاه و منصبی می‌توانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت‌های مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل بازنماند.


سالاری با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی، این نهاد را تربیت‌کننده نسل‌ها خواند و گفت: توجه به نیازهای آموزشی باید در کنار پرورش فکری آنان قرار گیرد.


وی با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات بین دانش‌آموزان، توجه به مدارس شبانه‌روزی را رویکردی مهم خواند و گفت: تخصیص اعتبار برای این مدارس حتی از پروژه‌های زیرساختی نیز اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا در این بین انسان‌های خودساخته و استعدادهای قابل شکوفایی کشف می‌شود که آینده کشور را متحول می‌کند.


استاندار‌ گیلان خاطرنشان‌کرد: در مسیر سوادآموزی و انسداد مبادی بی‌سوادی باید به سنین پایین‌تر و افراد بی‌سواد در گروه سنی جوان نگاه ویژه‌ای داشت.


سالاری رفع تبعیض تحصیلی را نیازمند فرهنگ‌سازی و جنبش‌های مردمی دانست و افزود: همه افراد در هر جایگاه و منصبی می‌توانند مروج توسعه دانش از طریق جذب مشارکت‌های مردمی باشند تا هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی و معیشتی از تحصیل بازنماند.


نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر روش سنجش توانمندی‌های دانش آموزان برای ورود  به دانشگاه برگزاری کنکور است، باید با این رویکرد همسو بود و تلاش‌کرد تا بسترهای عدالت اجتماعی از طریق بهبود روند آموزشی و فراهم‌کردن برخی امکانات کمک درسی فراهم شود.


وی بهره‌گیری از توان تشکل‌های مردم‌نهاد را ضرورتی در کاهش بی‌سوادی خواند و گفت: بهره‌گیری از رویکرد گفتمان و جریان‌سازی فرهنگی با کمک مبلغان‌دینی، خیران، بخشداران و افراد سرشناس تأثیر بیشتری را به همراه دارد.


سالاری صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات، برگزاری المپیادهای‌ورزشی در مدارس، توجه به امور فرهنگی، فراهم‌کردن بسترهای نشاط‌ اجتماعی و بهره‌گیری مطلوب از امکانات رفاهی و تفریحی به‌جای ساخت تأسیسات جدید را مورد بحث قرار داد و خواستار توجه به اثربخشی نشست‌ها، مصوبات و تصمیم‌ها در حوزه آموزشی شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر