صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷
پژوهشگر دانشگاه آزاد:

ذخیره ارزی در گرو تولید محصولات دانش‌بنیان است

پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: با تولید ماده موثر قطره آهن، قیمت این محصول تا یک سوم مشابه خارجی آن کاهش یافته است.
کد خبر : 330835

پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در رابطه با محورهای برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، گفت: این جشنواره با شرکت بیش از 600 طرح و پژوهشگر از بهترین دانشگاه‌های کشور برگزار شد.


صادق‌زاده ادامه داد: با توجه به تلخی طعم قطره آهن و احتمال سیاه کردن دندان‌های کودکان، والدین گاهی از تهیه قطره آهن برای فرزندان خود امتناع می‌کنند، محصول «آهن لیپوزمال برای قطره آهن بدون طعم و بدون سیاه کردن دندان» را در این جشنواره معرفی کردیم تا علاوه بر رفع مشکلات فوق، کشور در دانش این حیطه نیز به خودکفایی دست یابد.


وی با اشاره به تأثیر اقتصادی تولید این محصول نسبت به مشابه خارجی آن افزود: در شرایط کنونی با تولید ماده مؤثر قطره آهن، قیمت این محصول تا یک سوم مشابه خارجی آن کاهش یافته و موجب ایجاد یک اقتصاد دانش‌بنیان خواهد شد.


این پژوهشگر واحد نیشابور با اشاره به فعالیت‌های ذیل دفتر رشد دانشگاه آزاد گفت: با مشارکت راحله ژیانی عضو هیأت‌علمی واحد نیشابور، تحقیقات بسیاری در کنار این محصول تا به‌کنون انجام شده که منتج به تولید رهیافت‌های علمی در مجلات معتبر شده است.


گفتنی است که محصول «آهن لیپوزمال برای قطره آهن بدون طعم و بدون سیاه کردن دندان» که توسط سیدمحسن صادق‌زاده در دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ارائه شد، مقام دوم حوزه شیمی را به خود اختصاص داد.


انتهای پیام/4116/ 4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد نیشابور
ارسال نظر