صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۴۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷
خبر خوب برای روستانشینان؛

دانش‌آموزان روستا راحت‌تر به مدرسه می‌روند

دانش‌آموزانی که به‌واسطه راه طولانی محل زندگی تا مدرسه دچار مشکل هستند دیگر نگران نباشند، زیرا قرار است آموزش‌وپرورش هزینه رفت‌وآمد آن‌ها را بپردازد.
کد خبر : 329480

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، روز گذشته تصمیمات خوبی در خصوص دانش‌آموزان روستایی در مجلس شورای اسلامی گرفته شد.


برخی از نمایندگان مجلس اعلام کردند که تعدادی از روستاییان در استان‌های محروم به خاطر آنکه مجبورند برای رسیدن به مدرسه راه طولانی را طی کنند گاهی در مسیر دچار آسیب می‌شوند و گروهی از آن‌ها نیز که تعداد بیشتری از آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند مجبورند ترک تحصیل کنند.


پس از بررسی‌ها نمایندگان مجلس آموزش‌وپرورش را مکلف کردند که وسیله ایاب و ذهاب این گروه از دانش‌آموزان را تأمین کند البته این وسایل باید به‌صورت رایگان تأمین شود تا خانواده‌ها نگران پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد فرزندانشان نباشند.


در ماده 6 این طرح آمده است که در روستاها و مناطقی که امکان ارائه خدمات آموزشی وجود ندارد وزارت آموزش‌وپرورش مکلف است وسیله ایاب و ذهاب را تا نزدیک‌ترین محل آموزشی مربوطه به‌صورت رایگان تأمین کند.


البته این را هم باید به یاد داشته باشید که نزدیک‌ترین مدرسه به محل روستا باید برای تحصیل انتخاب شود تا این رفت‌وآمدها با هزینه آموزش‌وپرورش انجام شود.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر