صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
مصطفوی:

هیچ فردی نباید از فدراسیون فوتبال برود

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال یک نهاد خصوصی است، بنابراین نه تاج و نه اعضای هیأت‌رئیسه نباید کنار بروند.
کد خبر : 326354

داریوش مصطفوی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و ماندنی شدن مهدی تاج در ریاست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: بنده از روز اول گفتم که فدراسیون فوتبال به هیچ‌وجه دولتی نیست و یک نهاد ملی و عمومی محسوب می‌شود.


وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال زیرنظر فیفا اداره می‌شود و با هیچ کدام از قوانین داخلی مملکت نمی‌توان فدراسیون را دولتی اعلام کرد.


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کمتر از دو ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده است، عنوان کرد: در شرایطی که باید فدراسیون‌نشینان و مسئولان ورزشی بسیج شده و امکانات لازم را برای تیم ملی فراهم آورند تا در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی برسد درگیر چنین مسائل حاشیه‌ای هستند.


مصطفوی تصریح کرد: اکنون مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا دنبال بازی‌های تدارکاتی مناسب هستند و می‌خواهند با آمادگی کامل به امارات سفر کنند.


وی یادآور شد: مطرح کردن این مسائل بیهوده جزء ضرر چیزی برای فوتبال این مملکت ندارد و دلیل آن نیز این است که قوانین و مقررات ما جامع نیست.


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه فدراسیون یک نهاد خصوصی است و هیچ ارتباطی به قوانین و سازمان اداری و استخدامی ندارد، مطرح کرد: فدراسیون دارای انتخابات آزاد است و هیچ ارتباطی به دولت ندارد.


مصطفوی با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال دولتی نیست و حقوقی از دولت دریافت نمی‌کند، تأکید کرد: به عنوان نمونه رادیو و تلویزیون در ظاهر یک نهاد خصوصی محسوب می‌شوند، اما در واقع متعلق به دولت هستند.


وی با اشاره به حق پخش تلویزیونی و مشکلات پیش‌آمده بین تلویزیون و فدراسیون فوتبال عنوان کرد: تلویزیون حق فدراسیون فوتبال را به راحتی می‌بلعد، در صورتی که اگر حق فدراسیون فوتبال توسط تلویزیون داده می‌شد اکنون شاهد درگیری‌های صورت گرفته در خصوص منع به‌کارگیری‌ بازنشستگان نبودیم.


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ادامه داد: حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی حق فدراسیون فوتبال است و مشکل آنجاست که تلویزیون حقوق فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد.


مصطفوی در پاسخ به این سؤال که با فرض ماندگاری مهدی تاج در ریاست فدراسیون فوتبال اما بیشتر اعضای هیأت رئیسه این فدراسیون به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید کنار بروند، گفت: آنها نیز نباید از فدراسیون بروند، چراکه فدراسیون در چارت دولت قرار نمی‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند، به‌طوری‌که از بازنشستگان کاردان در ورزش نهایت بهره را ببرد و با قانون «خدمت بازنشستگان به ورزش» آنها را دوباره به کار بگیرد.


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ادامه داد: معتقدم مهدی تاج در رأس فدراسیون فوتبال بسیار خوب عمل کرده و تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود، اما با حواشی اخیر ممکن است ضربات سنگینی به پیکر فوتبال وارد شود.


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر