صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

چاپ ویرایش دوم کتاب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد از چاپ ویرایش دوم کتاب برنامه‌ریزی درسی (اصول و کاربرد) خبر داد.
کد خبر : 32598

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب برنامه‌ریزی درسی (اصول و کاربرد) از سوی دکتر سیداحمد هاشمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد مورد تألیف قرار گرفته است. کتاب مذکور در 690 صفحه و از سوی انتشارات تایماز تهران به چاپ رسیده است. تاکنون 23 جلد کتاب از سوی هاشمی مورد تألیف و ترجمه قرار گرفته و کتاب مذکور نیز با رویکردی جامع و نوین به بررسی علم برنامه‌ریزی درسی در این بخش‌ها و فصول پرداخته است که عبارتنداز: بخش اول: اصول و مبانی (فصل اول: مفاهیم برنامه‌ریزی درسی فصل دوم: مفاهیم برنامه درسی فصل سوم: تاریخچه برنامه درسی فصل چهارم: مبانی برنامه درسی فصل پنجم: سطوح برنامه درسی فصل ششم: انواع برنامه درسی فصل هفتم: نظریه برنامه درسی فصل هشتم: الگوهای برنامه‌ریزی درسی).


بخش دوم: فرایند برنامه‌ریزی درسی (فصل اول: نیازسنجی آموزشی فصل دوم: تدوین اهداف آموزشی فصل سوم: تعیین استراتژی‌های یادگیری فصل چهارم: انتخاب محتوا فصل پنجم: سازمان دهی محتوا فصل ششم: انتخاب تکنولوژی آموزشی فصل هفتم: اجرای برنامه درسی فصل هشتم: ارزشیابی) .


بخش سوم: طراحی محتوای علمی (فصل اول: طراحی کتب درسی فصل دوم: محتوا در برنامه درسی ملی فصل سوم: حوزه‌های یادگیری در محتوای برنامه درسی ملی فصل چهارم: تحلیل محتوا فصل پنجم: محتوای مبتنی بر وب)


بخش چهارم: پژوهش و برنامه درسی (فصل اول: مفهوم پژوهش فصل دوم: انواع پژوهش فصل سوم: روش شناسی پژوهش در برنامه درسی). بخش پنجم: برنامه درسی در قلمرو آینده.


بطور کلی، برنامه‌ریزی درسی فرایند سازماندهی و رهبری یک سلسله فعالیتهای (منظم، منعطف و مفید) یادگیری به منظور ایجاد تغییرات (مفید و معنادار) در نگرش، شناخت و رفتار فراگیر و ارزشیابی میزان تحقق این تغییرات براساس پژوهش‌های نوین و نظام‌دار است. این کتاب قابل استفاده در تمام سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی و همچنین برای همه معلمان، دبیران، استادان و دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی مورد کاربرد است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را در تمام کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: چاپ ویرایش
ارسال نظر