صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
غفاری تأکید کرد:

لزوم تقویت مفاهمه نسلی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مفاهمه نسلی آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی که در کمین دانشجویان است را کاهش دهد.
کد خبر : 324549

غلامرضا غفاری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره ارتباط مؤثر خانواده و دانشگاه اظهار کرد: طبیعتاً هر دوره سنی الزامات و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. بی‌تردید اگر امروز در دانشگاه‌ها صحبت از ارتباط دانشجویان با والدین می‌شود، نمی‌تواند بسان ارتباطی باشد که در آموزش و پرورش و دوره‌های آموزشی دنبال می‌شود.


وی افزود: ارتباط خانواده و دانشگاه الزامات و ویژگی‌های خاص خودش را دارد چون نه دانشجویان دانش‌آموز هستند، نه نگاه والدین، در دوره سنی نوجوانی به فرزندان‌شان با نگاه‌ به دوره سنی دانشجویی آنها یکسان است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: لازم است والدین در جریان فضای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و الزامات و ویژگی‌های آن قرار بگیرند و تفاوت آن را با مدرسه بدانند.


غفاری با اشاره به فعالیت‌های دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط مؤثر والدین خاطرنشان کرد: این ارتباط را نمی‌توان در قالب انجمن اولیا و مربیان که در آموزش و پرورش وجود دارد، دنبال کرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت ارتقای تفاهم نسلی بین دانشجویان و والدین گفت: به‌هرحال هر کدام متعلق به نسل‌های متفاوت هستند و کمال مطلوب‌هایی برای خود دارند. باید وجوه مشترک دو نسل را به‌دست آوریم و مفاهمه نسلی را تقویت کنیم که این کار می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌هایی که در کمین دانشجویان است را کاهش دهد.


غفاری خاطرنشان کرد: نباید به وضعیتی برسیم که والدین نسبت به دانشجویان ابراز بی‌تفاوتی کنند و دانشجویان نیز نسبت به جایگاه و موقعیتی که والدین‌شان دارند بی‌توجه باشند.


وی در پایان گفت: از طریق برنامه‌هایی که برای تقویت مفاهمه بین نسلی انجام می‌شود نسل جدید می‌تواند میزبان نسل قدیم شود و ارتباط‌شان بیشتر شده و از بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی جلوگیری شود.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر