صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷
سازمان سنجش اعلام کرد؛

چگونگی تأثیر 30 درصدی معدل در کنکور 98

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای چگونگی تأثیر 30 درصدی معدل در کنکور 98 را اعلام کرد.
کد خبر : 323642

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در آزمون سراسری سال 1398، میزان تأثیر سوابق تحصیلی، حداكثر 30 درصد و با تأثیر مثبت اعمال می‌شود.


بر این اساس آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیك، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی كه دیپلم خود را سال 1398 و در نظام آموزشی جدید (3-3-6) دریافت کرده­ و امتحانات دروس پایه دوازدهم آن‌ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم - سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید 3-3-6) به میزان حداكثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌كل نهایی آنان لحاظ ­می‌شود.


آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیك، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی كه دیپلم خود را از سال 1384 الی 1397 در نظام آموزشی قبلی دریافت کرده‌اند و امتحانات یك‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم-سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداكثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت و داوطلبان دارای مدرك پیش‌دانشگاهی ریاضی و فیزیك، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر كه مدرك دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 اخذ کرده‌اند و امتحانات یك یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (پایه دوازدهم-سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداكثر پنج درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تأثیر مثبت اعمال می‌شود. در مجموع میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداكثر 30 درصد است و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌كل نهایی آنان لحاظ ­می‌شود.


سایر دیپلمه‌ها (غیر از بندهای الف و ب) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.


حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز و موسسات آموزش عالی كشور از سال 1398 به بعد صرفاً باسوابق تحصیلی و خارج از فرایند آزمون سراسری انجام می‌شود. آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداكثر تا یك‌ماه آینده در سازمان سنجش آموزش كشور تهیه و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1398 اطلاع‌رسانی خواهد شد.


میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش رشته‌های با آزمون در آزمون سراسری سال 1399 و بعد از آن، حداكثر ظرف یك ماه توسط كارگروه بررسی و جمع‌بندی و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع‌رسانی خواهد شد. 


انتهای پیام/4040


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
آناهیتا شفقت
22:58 - 1398/04/02
مدل باید در حد چند باشد .و تفسره میتوانیم بزنیم