مدلی برای تغییر آینده آموزش عالی
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، تغییرات جمعیتی، رقابتهای گسترده و تغییر منابع مالی باعث ایجاد تحولات زیادی در آموزش عالی شده است. مؤسسات آموزش عالی در آمریکا دورههای آنلاین و آموزشهای مهارتی بیشتر و بهتری ارائه میکنند؛ اما از راههای دیگری هم میتوان نهادهای آموزشی دولتی را تقویت کرد. مرکز تکنولوژی جورجیا و مرکز آموزش عالی دِلوئیت مدلهایی را برای تغییر آینده آموزش عالی مطرح کردهاند.
این دو مرکز تحقیقاتی چند نگرش برای مؤسسات آموزش عالی دولتی ارائه کردهاند که شامل به اشتراکگذاری منابع در پردیسهای دانشگاهی، هماهنگی با نیازهای اقتصادی ایالت، ارائه فرصتهای آموزشی مادامالعمر و مشارکت با بخش خصوصی میشود.
البته باید تغییراتی ایجاد شود تا این مدلها اجرایی شوند. از جمله تغییرات مورد نیاز برای اجرایی شدن این رویکردها تصمیمگیری دانشجومحور، بهروزرسانی مدلهای مالی و رهبری قویتر آموزش عالی است.
در این گزارش به چند مدل در حال اجرا نیز اشاره شده است که در میان آنها برنامه تحصیلی مبتنی بر شایستگی دانشگاه وسترن گاورنرز نیز وجود دارد. این دوره تحصیلی کاملاً به صورت آنلاین ارائه میشود. بر اساس این گزارش تسلط بر مهارتهای صنعتی مهمتر از گذراندن یک ترم تئوریک در دانشگاه است؛ چراکه نیازهای دانشجو و نیازهای اقتصادی ایالت را برطرف میکند. مؤسساتی آموزشی که چنین برنامههایی ارائه میکنند دانشگاههای کارآفرین محسوب میشوند.
انتهای پیام/4021/پ
انتهای پیام/