صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷

مدلی برای تغییر آینده آموزش عالی

دو مرکز تحقیقاتی در آمریکا مدل‌های جدیدی ارائه داده‌اند که می‌تواند آموزش عالی را متحول کند.
کد خبر : 321009

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، تغییرات جمعیتی، رقابت‌های گسترده و تغییر منابع مالی باعث ایجاد تحولات زیادی در آموزش عالی شده است. مؤسسات آموزش عالی در آمریکا دوره‌های آنلاین و آموزش‌های مهارتی بیشتر و بهتری ارائه می‌کنند؛ اما از راه‌های دیگری هم می‌توان نهادهای آموزشی دولتی را تقویت کرد. مرکز تکنولوژی جورجیا و مرکز آموزش عالی دِلوئیت مدل‌هایی را برای تغییر آینده آموزش عالی مطرح کرده‌اند.


این دو مرکز تحقیقاتی چند نگرش برای مؤسسات آموزش عالی دولتی ارائه کرده‌اند که شامل به اشتراک‌گذاری منابع در پردیس‌های دانشگاهی، هماهنگی با نیازهای اقتصادی ایالت، ارائه فرصت‌های آموزشی مادام‌العمر و مشارکت با بخش خصوصی می‌شود.


البته باید تغییراتی ایجاد شود تا این مدل‌ها اجرایی شوند. از جمله تغییرات مورد نیاز برای اجرایی شدن این رویکردها تصمیم‌گیری دانشجومحور، به‌روزرسانی مدل‌های مالی و رهبری قوی‌تر آموزش عالی است.


در این گزارش به چند مدل در حال اجرا نیز اشاره شده است که در میان آنها برنامه تحصیلی مبتنی بر شایستگی دانشگاه وسترن گاورنرز نیز وجود دارد. این دوره تحصیلی کاملاً به‌ صورت آنلاین ارائه می‌شود. بر اساس این گزارش تسلط بر مهارت‌های صنعتی مهم‌تر از گذراندن یک ترم تئوریک در دانشگاه است؛ چراکه نیازهای دانشجو و نیازهای اقتصادی ایالت را برطرف می‌کند. مؤسساتی آموزشی که چنین برنامه‌هایی ارائه می‌کنند دانشگاه‌های کارآفرین محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر