صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷
طالب‌تاش تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت آموزشی دانشگاه در تحقق اهداف فرهنگی

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، شورای فرهنگی دانشگاه را مرکز سیاست‌گذاری برنامه‌های فرهنگی دانست و بر استفاده از توان همکاران حوزه آموزشی در تحقق اهداف مورد نظر تأکید کرد.
کد خبر : 319873

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی‌آباد کتول، عبدالمجید طالب‌تاش عصر روز گذشته در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول بر داشتن جامعه و دانشگاهی قرآنی تأکید و اظهار کرد: در تاریخ اسلام به قرآن و عترت نگاه ویژه‌ای شده، به‌نحوی که برای رسیدن به سعادت باید فرهنگ قرآنی در رفتار، گفتار و همه ابعاد زندگی انسان جاری و ساری باشد.


وی با بیان اینکه غرب تمام دانش خود را از مسلمانان بهره گرفته است، افزود: از زمان ائمه معصوم(ع) مهم‌ترین مسئولیت فرهنگ‌سازی دینی بوده و امروز ما دانشگاهیان عهده‌دار مسئولیت تبیین فرهنگ دینی هستیم چون این فرهنگ، تمدنی را برپا کرده که روزبه‌روز دامنه آن، گسترده و گسترده‌تر می‌شود.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به‌عنوان متولیان دانشگاه باید اولویت اصلی تمام فعالیت‌های فرهنگی خود را در بازگرداندن فرهنگ اسلامی به جایگاه واقعی و در راستای فرهنگ‌سازی جهانی قرار داده تا با برنامه‌های اثرگذار دانشجویانی عالم و دین‌دار تحویل جامعه دهیم.


وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی بدون برنامه‌ریزی اثری نداشته و باید برنامه‌های اثرگذار در شورای فرهنگی مصوب و پیگیری شود، شورای فرهنگی دانشگاه را مرکز سیاست‌گذاری این برنامه‌ها عنوان و بر استفاده از توان همکاران حوزه آموزشی در تحقق اهداف فرهنگی تأکید کرد.


طالب‌تاش خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشجویان سهم بزرگی را در اختیار دارند و کار فرهنگی بدون کمک دانشجویان ممکن نمی‌شود؛ بنابراین باید با هم‌فکری، تعامل، برنامه‌ریزی اصولی و مدون همراه با تلاش و پشتکار نیروهای ارزشی را شناسایی کرده و در راستای پیشرفت امور فرهنگی از توان و ظرفیت آنان استفاده کنیم.


وی با تأكيد بر درک متقابل دانشجويان و مسئولان، تصریح کرد: مسئولان بايد جايگاه اصلی خود را بشناسند تا با خودسازی علمی بتوانند به‌درستی با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنان را از طريق متون قرآن و برنامه‌‌محوری رفع کنند.


در ادامه جلسه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول نیز گفت: شورای فرهنگی دانشگاه یکی از شوراهای مهم و حساس دانشگاهی است که برگزاری مرتب آن و پرداختن به مسائل مهم فرهنگی دانشگاه می‌تواند تأثیری بسزا بر توسعه فرهنگی دانشگاه داشته باشد.


علیرضا اسفندیاری‌مقدم با ارائه گزارشی هفت ماه گذشته از عملکرد حوزه فرهنگی واحد علی‌آباد کتول، ادامه داد: در این مدت، هفت جلسه منظم شورای فرهنگی برگزار و در مجموع 76 مصوبه در این جلسات شکل گرفته که برگزاری کارگاه شمیم معرفت در استان و شهرستان، طرح رمضان و بهار قرآن، مراسم احیای شب نیمه شعبان، بزرگداشت مقام استاد، همایش ذهن زیبا، گرامیداشت روز جوان، جلسات هم‌اندیشی استادان، حضور فعال دانشجویان در معرفت رضوی و حیات طیبه، نشست استادان با رویکرد نکوداشت 40 سالگی انقلاب، بزرگداشت مولانا، اردوهای سیاحتی و زیارتی و برپایی نمایشگاه‌های نقاشی در استان و شهرستان از جمله مصوبات اجرایی این شوراست.


رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی رئیس شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گلستان، همراه هیأت رئیسه واحد علی‌آباد کتول افزون بر غبارروبی و تجدید میثاق با سه شهید گمنام در این واحد دانشگاهی از دفاتر قرآن و عترت و ستاد اقامه نماز هم بازدید کرد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر