صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۷
به همت مجتمع دخترانه سما عالیشهر صورت گرفت؛

آموزش شیوه‌های برخورد با کودکان دبستانی در سما بوشهر

کارگاه آموزشی شیوه‌های برخورد با کودکان دبستانی با حضور اولیای دانش‌آموزان و مربیان در مجتمع دخترانه سما عالیشهر بوشهر برگزار شد.
کد خبر : 319204

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، صفا سرمد ظهر امروز در کارگاه آموزشی شیوه‌های برخورد با کودکان دبستانی که با حضور اولیای دانش‌آموزان و مربیان در مجتمع دخترانه سما عالیشهر بوشهر برگزار شد، مراحل رشد فرزندان و تقسیم آنها در روان‌شناسی را به‌صورت جامع و کامل تشریح کرد.


مدرس این کارگاه آموزشی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در این باره فرمودند سه مرحله رشد داریم که شامل هفت سال اول امیری آزادی با کنترل محیط از خطرات پیش‌رو و تضییع نکردن حق دیگران، هفت سال دوم اطاعت که فرزندان والدین را الگو قرار داده و در نهایت هفت سال سوم مشاوره و وزیری که سن احترام و محبت که به نوعی کارآموزی و دادن اختیار و مشورت، تزریق تدبیر به فرزند است.


وی با بیان اینکه دوران دبستان از نظر دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین مراحل تربیت آموزشی کودکان است، ادامه داد: کودکان از یک‌طرف با آرامش و ثبات خانوادگی، واژه‌های کودکانه، آغوش گرم مادری و آزادی‌های کودکی و از طرف دیگر با آمادگی برای تربیت و آموزش‌پذیری در قالب برنامه‌های منظم و پذیرفتن قوانین اجتماعی و مقررات مدرسه روبه‌رو هستند و به‌عبارتی این دوران را می‌توان دوران طلایی نامید.


سرمد تأکید کرد: به‌راحتی و با سادگی نمی‌توان از کنار این دوره مهم گذشت و هرگونه سرمایه‌گذاری برای تربیت و آموزش در این مرحله ضروری است.


مدرس کارگاه آموزشی شیوه‌های برخورد با کودکان دبستانی بیان کرد: در این دوره کودک وارد محیطی می‌شود که کاملاً با خانواده تفاوت دارد؛ زیرا در خانواده کودک با پدر و مادر، خواهر و برادر زندگی و به آنها عادت کرده است، اما در محیط مدرسه با افراد متفاوتی روبه‌رو می‌شود که باید با آنها سازگار شود.


وی تأکید کرد: به‌خاطر اینکه فرزندان درس و تحصیل را شروع کرده، سعی نکنید موقعیت کودکانه را از او بگیرید، چون بازی‌های کودکانه یکی از راه‌های رشد ذهنی خواهد بود.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

برچسب ها: بوشهر ana Ananews آنا
ارسال نظر