میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری اعلام شد
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، میانگین رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری 638 امتیاز از 1000 امتیاز اعلام شد.
بر این اساس شرکت آرین موتور پویا توانست از 1000 امتیاز 679 امتیاز را کسب کند و بعد از آن کرمان موتور با 670 ، خودروسازان راین با 655 ، آسان موتور با 652 و خودرو سازی مدیران با 648 در ردیفهای بعدی قرار گرفتند.
شرکتهای ایران خودرو با 648 امتیاز ، مدیا قشم با 624 امتیاز، بهمن موتور با 619 امتیاز، سایپا با 611 امتیاز، پارسخودرو با 588 امتیاز، دیار خودرو با 585 امتیاز و اطلس خودرو با 580 امتیاز در ردههای بعدی جای گرفتند.
بر اساس این گزارش ایران خودرو با 53 درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد و کمترین سهم بازار در اختیار شرکتهای آسان موتور، دیار خودرو و اطلس خودرو با یک صدم درصد است.
بر این اساس شرکت سایپا با 37 درصد و خودروسازی مدیران با 3.7 درصد از سهم بازار دوم و سوم شدند.
همچنین کرمان موتور با 2.2 درصد ، پارس خودرو با 1.5 درصد ، بهمن موتور با 1.3 درصد خودروسازان راین با 4 صدم درصد و مدیا قشم و آریان موتور پویا با 2 صدم درصد از سهم بازار در رتبههای بعدی قرار دارند.
بر اساس این نظرسنجی و با توجه به دستورالعمل اندازهگیری رضایت مشتری کمترین رضایت مشتریان مربوط به شاخص رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو و بیشترین میزان رضایت مشتریان نیز در خصوص نحوه برخورد کارکنان بوده است.
شرکت اطلس خودرو نیز با افت 15.5 درصدی بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان را در مقایسه با نیمه اول سال93 از آن خود کرده است.
این نظر سنجی با توجه به میزان رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودروسواری در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ نسبت به نیمه اول همان سال درقالب محورهای اطلاعرسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، وقت و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد سنجش قرار گرفت و رشد 6.3 درصدی احصا شد.
در این نظر سنجی با 121 هزار و 923 نفر از خریداران خودرو از 2134 نمایندگی متعلق به 12 شرکت داخلی و نمایندگی شرکت خارجی عرضهکننده خودروی سواری که بیش از 82 مدل خودرو را در 369 شهر کشور عرضه کرده بودند، مصاحبه و میانگین رضایت مشتری از خودرو سواری 638 از 1000 امتیاز محاسبه شد.
انتهای پیام/