صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور سازمان حج و زیارت خبر داد:

نام‌نویسی 750 هزار متقاضی برای زیارت اربعین/ صدور 600 هزار روادید اربعین

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت از نام‌نویسی حدود 750 هزار متقاضی برای اعزام به عتبات در اربعین حسینی تاکنون خبر داد.
کد خبر : 318211

اکبر رضایی در گفتگو با خبرنگار حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: از چهارم مهرماه تاکنون حدود 750 هزار متقاضی در سامانه سما برای اعزام به عتبات نام‌نویسی کردند.


وی افزود: تاکنون بیش از 600 هزار ویزا صادر شده است که این عزیزان برای زیارت اربعین حسینی در سامانه سما ثبت‌نام کرده بودند.


معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تصریح کرد: انتظار داریم زائران در فرصت باقی مانده هر چه سریع‌تر به دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و زمان نام‌نویسی را به روزهای پایانی اربعین حسینی موکول نکنند.


وی ادامه داد: ممکن است روزهای آخر با افزایش حجم مراجعه‌کنندگان در طی نام‌نویسی و اعزام به زیارت اربعین روبه‌رو باشیم، از این رو تقاضا داریم که زائران در همین روزهای نخست نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.


رضایی گفت: تاکنون استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان بالاترین آمار را برای این نام‌نویسی در سامانه سما ثبت کرده‌اند.


وی از آمادگی 2500 دفتر خدماتی و زیارتی برای نام‌نویسی زائران اربعین حسینی خبر داد و افزود: افزون بر این تعداد 360 دفتر موقت و دارای مجوز از سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی از متقاضیان ثبت‌نام به عمل می‌آورند.


رضایی یادآور شد: به‌طور معمول برای صدور هر ویزا میانگین بین 48 تا 72 ساعت به‌طول می‌انجامد.


معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت هشدار داد: متأسفانه برخی افراد سودجو در روزهای اخیر اقدام به صدور ویزاهای جعلی می‌کنند؛ از زائران عزیز تقاضا داریم حتماً از طریق دفاتر مجوزدار اقدام کنند چون در یک ماه گذشته بیش از 300 نفر به دلیل داشتن ویزاهای جعلی از مرزها بازگشت داده شده‌اند.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر