صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷

اطلاعات شخصی بدهید، قهوه بگیرید

کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای شیرو در ازای اطلاعات شخصی دانشجویان به آنها قهوه رایگان می‌دهد.
کد خبر : 317366

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، بسیاری از دانشجویان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما اطلاعات شخصی زیادی برای ارائه دارند. حالا یک کافی‌شاپ زنجیره‌ای ژاپنی اعلام کرده است که برای در ازای دریافت این اطلاعات قهوه رایگان برای دانشجویان می‌کند.


کافی‌شاپ‌های شیرو ظاهری شبیه به کافی‌شاپ‌های معمولی دیگر دارند؛ اما عملکرد بسیار متفاوتی دارند. در این کافی‌شاپ‌ها به‌جای دریافت پول برای نوشیدنی‌ از دانشجویان اطلاعات شخصی گرفته می‌شود. این اطلاعات شامل نام، سن، علایق، رشته تحصیلی، سال فارغ‌التحصیلی و آدرس ایمیل می‌شود. همچنین دانشجویان یک توافقنامه امضا می‌کنند تا در صورت لزوم با آنها تماس گرفته شود. حامیان مالی از این کافی‌شاپ‌ برای استخدام استفاده می‌کنند و می‌توانند نگاه کلی به اطلاعات داشته باشند. این تبادل اطلاعات به‌صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد.


این کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای که تنها به دانشجویان و استادان سرویس‌دهی می‌کنند، اخیراً اولین شعبه خود را در دانشگاه براون در آمریکا تأسیس کرد. کافی‌شاپ‌های شیرو در هند و ژاپن نیز شعبه دارند، همچنین قرار است شعبه‌هایی از این کافی‌شاپ‌ها در نزدیکی دانشگاه هاروارد، پرینستون، ییل و کالج آمهرست راه‌اندازی شود.


تبادل اطلاعات خارج از محیط پردیس دانشگاه انجام می‌شود بنابراین حامیان مالی این کافی‌شاپ‌ها می‌توانند به اطلاعاتی درباره دانشجویان دست یابند که دریافت آنها از دانشگاه غیرممکن است.


دانشگاه‎ها برای مدت زیادی از اطلاعات شخصی دانشجویان حفاظت می‌کردند اما حالا از این اطلاعات برای پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل‌های آماری استفاده می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که کالج‌ها اطلاعات دانشجویان را در اختیار کمپانی یا شخص سومی قرار می‌دهند.


انتهای پیام/4021/


 


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر