صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

دخالت برخی افراد ذی‌نفوذ در دانشکده علوم پزشکی آبادان پذیرفتنی نیست

تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان با صدور بیانیه‌ای به دخالت برخی‌ افراد ذی‌نفوذ در عزل و نصب‌ رئیس این دانشکده اعتراض کردند.
کد خبر : 316670

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان با صدور بیانیه‌ای به دخالت برخی‌ افراد ذی‌نفوذ در عزل و نصب‌ رئیس این دانشکده اعتراض کردند.

در ابتدای این بیانیه  آمده است: بدون شک، شاه‌راه حرکت به سمت پیشرفت و توسعه‌ی ملی، بدون توجه به مقوله‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به بیراهه‌ای تاریک تبدیل خواهد شد. بدیهی است که در بطن کلمه‌ توجه، ده‌ها موضوع و صدها مشکل و مسئله‌ پیدا و پنهان، جان می‌گیرند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به حفظ افراد شایسته در رأس امور اجرایی ، انتصاب مدیران و رؤسای جدید با گزینش منطقی و به رسمیت شناختن استقلال دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد. 

دانشجویان علوم پزشکی آبادان، به‌رغم بی‌توجهی آشکار به اولین مورد از این سه مورد مذکور و پس از قطعی‌شدن کناره‌گیری علیرضا آموزنده نوباوه از سمت ریاست این دانشکده با تأثیرهای مستقیم و غیرمستقیم و دخالت‌های نابجای افراد حقیقی و حقوقی داخل و خارج از چارچوب علوم پزشکی و بدون توجه به سابقه‌ درخشان و خدمات ارزنده‌ ایشان در دوره‌ تصدی در این مقام، برای احقاق حقوق از دست‌ رفته‌ دانشگاه و دانشجویان و احیای دو مورد بعدی، پیش از توقف سیر پیشرفت روزافزون و خطر بازگشت این دانشکده به سال‌های نه چندان خوش‌یمن مدیریت‌های پیشین، با عنایت به آنچه که در ادامه این بیانیه ذکر خواهد شد، خواستار ورود قاطعانه و سریع وزارت بهداشت و شخص جناب وزیر به مسائل پیش آمده هستیم.

در ادامه عنوان شده است:‌ در این موضوع که هر مدیر و رئیسی نقاط ضعف و قوتی در کار خود دارد، شکی نیست اما به جرأت می‌توان گفت آن‌چه که در کارنامه عملکرد آموزنده به چشم می‌خورد، چیزی جز تلاشی جهادی در جهت ارتقای سطح بهداشتی و درمانی و خدمت به مردم شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نیست. پیش‌تر نیز، دانشجویان علوم پزشکی آبادان با قاطعیت، با امضاهای خود، حمایتمان را از وی برای ادامه تصدی این مقام و مقابله با اعمال نفوذهای ناشایست اعلام داشته‌ایم؛ اما این بار نادوستان علم و پیشرفت، تمام  همت خود را برای اعمال نفوذ به کار گرفته‌اند و زمزمه‌هایی به گوش رسیده است که گویی رد دستان پشت پرده‌ این ماجرا را باید در سر آستین افرادی خارج از دانشگاه و خصوصاً نمایندگان مجلس یافت.

در بخش دیگری از این بیانیه  با عنوان اینکه در صورتی که صحت و سقم این شنیده‌ها برای ما محرز شود، این بار به امضا اکتفا نخواهیم کرد؛ بلکه سکوت خود را به فریاد تبدیل می‌کنیم آورده شده است: دستانی را که نه تنها حق صدها دانشجوی علوم پزشکی آبادان بلکه حق هزاران نفر از مردم این کشور را قربانی باندبازی‌های خود کرده‌اند از آستینِ زور و تزویر بیرون خواهیم کشید تا آنان که نمی‌دانند، بدانند که پس از این، قطار پیشرفت هر بخشی از این کشور با باندبازی و قلدرمآبی عده‌ای خاص از حرکت باز نخواهد ایستاد و آن‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند درون قطار باشند یا مقابل آن بایستند.

تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این بیانیه به حق استقلال این دانشکده اشاره کرده و آورده است:  تا سال ۱۳۹۳ با وجود سابقه‌ای در حدود ۲۰ سال، دانشکده علوم پزشکی آبادان متروکه‌ای راکد و کم‌بازده بود که دانشکده‌ اقماری دانشگاه جندی شاپور اهواز محسوب می‌شد. تمام پیشرفت‌های سریع و دستاوردهای مهم علمی، فرهنگی و دانشجویی در این دانشکده از سال ۱۳۹۳ و پس از آنکه این دانشکده به‌صورت رسمی به‌عنوان دانشکده‌ای مستقل معرفی شد، کلید خوردند. معاونت‌ها و بخش‌های مدیریتی دانشکده با پیشرفت روزافزون، مشغول رسیدگی و مرتفع‌سازی مشکلات متعدد زیرساختی موجود بودند که خبر استعفای آموزنده گرد یأس و ناامیدی را در تمامی سطوح عملیاتی این ارگان پراکنده ساخت. نکته بسیار تأمل‌برانگیز بعد از خبر استعفا، آشکار شدن قیّومیت دانشگاه جندی شاپور اهواز به‌عنوان انتصاب‌ کننده سرپرست جدید دانشکده (فردی که در دانشگاه جندی شاپور نیز به‌صورت همزمان تصدی دو سمت مهم را بر عهده دارد) بود.

در ادامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است: از وزیر بهداشت انتظار می‌رود به دانشکده علوم پزشکی آبادان به‌عنوان یک دانشکده مستقل (و نه دانشکده‌ای تحت قیومیت دانشگاه جندی شاپور اهواز) نگاه کنند و همانند سایر دانشگاه‌های مستقل، شخصاً سرپرست یا رئیس جدید دانشکده را منصوب کنند. دانشجویان علوم پزشکی آبادان به هیچ‌وجه اجازه نخواهند داد این دانشکده که در شرف ارتقا به دانشگاه علوم پزشکی است، با دخالت‌های بیجا وارد دوره‌ افول و پسرفت شده و تمام آنچه که رئیس سابق دانشکده با تلاش و برنامه‌ریزی در پی انجام آن بود با بازگشت به دوره‌ قبل از سال ۹۳ به رویایی غیرقابل دسترس تبدیل شود.

در پایان این بیانیه آمده است: با تشکر ویژه از آموزنده بابت خدمات ارزنده‌ ایشان، باید یادآوری کنیم که اگر قرار باشد فردی جایگزین ریاست دانشکده علوم پزشکی آبادان شود، قطعاً باید عضو هیأت علمی این دانشکده، دارای سابقه فعالیت در این منطقه و آشنا به چالش‌ها و فرصت‌های پیشِ رو با توجه به شرایط مهم جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین دارای راهبردهای کلان همسو با وزارتخانه باشد.

انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشکده علوم پزشکی آبادان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم پزشکی آبادان، شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی آبادان، نشریه صدای دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان از امضاکنندگان این نامه هستند.

انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر