صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل بحران استان گلستان در گفتگو با آنا:

5 شهرستان غربی استان گلستان درگیر سیل و آب‌گرفتگی است

مدیرکل بحران استان گلستان گفت: پنج شهرستان غربی استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی بود که البته خسارت چندانی به منازل مسکونی و مسیرهای اصلی استان وارد نشده است.
کد خبر : 315857

مجتبی جمالی مدیرکل بحران استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت سیل و آب‌گرفتگی در این استان اظهار کرد: در مجموع شرایط بارندگی در استان گلستان به‌صورت متعادل بوده و باتوجه به نیاز کشاورزان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مشکل خاصی به‌وجود نیامد، بارش باران تقریباً در کل مناطق استان پراکنش داشته و مشابه خسارت‌های استان مازندران به استان گلستان وارد نشده است.

وی افزود: میزان بارندگی کنونی در استان گلستان حدود 60 میلیمتر و سرعت باد نیز حدود 50 کیلومتر در ساعت بوده که بیشتر غرب استان گلستان را متاثر کرده است، فقط برخی از مسیرهای مواصلاتی و منازل مسکونی دچار خسارت جزئی شدند و خسارت چندانی به مسیرهای اصلی و منازل مسکونی وارد نشده است.

جمالی از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی و بحران استان گلستان خبر داد و گفت: خسارت وارده‌شده فقط به مسیرهای اصلی واقع در مسیل‌ها و رودخانه‌ها بود که در طول بارندگی اقدمات لازم جهت بازگشایی صورت گرفت و هم‌‎اکنون هیچ مشکلی در جاده‌ها و مسیرهای اصلی استان وجود ندارد.

به گفته مدیرکل بحران استان گلستان، با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی پیش از بروز سیل و آب‌گرفتگی تدابیر لازم جهت پیشگیری از حوادث احتمالی صورت گرفته بود و پیرو اخطارهای سازمان هواشناسی همه دستگاه‌های ذی‌ربط در حالت آماده‌باش کامل بودند، شب گذشته نیز جلسه‌ای به‌منظور هماهنگی و همکاری بیشتر با حضور مدیران و مسئولان نهادهای مختلف در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: به‌رغم آب‌گرفتگی‌های گسترده‌ای که در برخی شهرستان‌های استان داشتیم پنج شهرستان در غرب استان گلستان شامل بندرگز، کردکوی، علی آباد، گرگان و ترکمن تحت تأثیر بودند اما نیاز به اسکان موقت و جابه‌جایی افراد نبوده است.

انتهای پیام/4044/4076/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر