صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیزر 60 ثانیه‌ای «تنگه ابوقریب» تضمینی برای 120 دقیقه

جدول فروش فیلم‌های سینمایی تا امروز طوری به نمایش درآمد که با وجود بهترین تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی همچنان «تنگه ابوقریب» را به بهترین فروش رسانده است.
کد خبر : 315435

 

به گزارش خبرنگار حوزه سینماي گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «تنگه ابوقریب» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان با بازی جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاکدل با استقبالی روبه‌رو بود که دلیل آن را می توان تیزر تبلیغاتی دانست.

تیزر 60 ثانیه‌ای تضمینی برای 120 دقیقه

 تیزر تبلیغاتی فیلم‌ها به‌نوعی ویترین محسوب می‌شود که باید به بهترین‌نحو ممکن ساخته و به مخاطب عرضه گردد. یکی از ایرادهای بزرگ در اوایل اکران «تنگه ابوقریب» تیزرهای ضعیف تلویزیونی بود. با توجه به اینکه ذهنیت عموم از فیلم‌های دفاع‌مقدس خلاصه می‌شود به تیر‌اندازی و کشت‌و‌کشتار به همین جهت سازندگان فیلم‌هایی همچون «تنگه ابوقریب» که حرف جدیدی در حوزه فیلم‌های دفاع‌مقدس دارند باید نهایت دقت در ساخت تیزر و ویترین کار خود را داشته باشند. 

بعد از گذشت چند روز از اکران این فیلم به یک‌باره تیزرهای تبلیغاتی عوض شده و کلیدواژه‌های مهمی از دیالوگ‌های اصلی فیلم در آن گنجانده شد. کلیدواژه‌هایی که غرور ملی و تعصب ایرانی بودن در آن به خوبی قابل مشاهده بود. 

در تیزر جدید که حتما از صدا و سیما بارها و بارها دیده و شنیده‌اید پسر نوجوانی از جواد عزتی می‌پرسد: آیا عراقی‌ها می‌توانند از تنگه عبور کنند جواد عزتی در پاسخ به او می‌گوید: می‌توانند اما اول باید از روی جنازه ما رد شوند.

مخاطب با شنیدن چنین کلماتی ترغیب می‌شود ببیند چه اتفاقی در «تنگه ابوقریب» افتاده است. 

«تنگه ابوقریب» در سی و ششمین دوره جشنواره فجر 11 نامزد برای سیمرغ بلورین داشت که در نهایت با دریافت شش سیمرغ توانست عنوان بهترین فیلم جشنواره سی و ششم را از آن خود کند.

«نهنگ عنبر 2» فرش، «هزارپا»عرش

حدود سه هفته‌ای می‌شود که اکران فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابوالحسن داوودی به پایان رسیده است. این فیلم با فروش 35 میلیارد تومانی گوی سبقت را از فیلم سینمایی «نهنگ عنبر 2» سامان مقدم ربود. قبل از «هزارپا»، «نهنگ عنبر 2» با فروش 20 میلیارد تومانی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفت اما بعد از اکران «هزارپا»، با اختلافی زیادی این رکورد به فیلم ابوالحسن داوودی تعلق گرفت. وجه اشتراک «نهنگ عنبر2» و «هزارپا»، بازی رضا عطاران است که این روزها به آقای‌گیشه‌ایران معروف شده و بازی او در هر فیلم سینمایی‌اي تضمین فروش محسوب می‌شود.

انتهای پیام/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر