صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۰۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷
کارشناس مسکن در گفتگو با آنا:

فعالیت تنها 40 درصد از ظرفیت بخش مسکن در 5 سال گذشته

یک کارشناس حوزه مسکن با اشاره به اینکه در پنج سال گذشته تنها 40 درصد از ظرفیت بخش مسکن در کشور فعال‌شده است، گفت: متأسفانه سیاست‌های دولت موجب شده است تا بخش مسکن در کشور مانند ده سال گذشته فعال نباشد.
کد خبر : 314233

فرهاد بیضایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه درپنج سال گذشته تنها 40 درصد از ظرفیت بخش مسکن در کشور فعال بوده است،گفت: در پنج سال گذشته شاهد کاهش بیش از 50 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور بوده‌ایم. 

وی افزود: در شرایط کنونی شاهد بازگشت بخش مسکن به دهه 70 شمسی هستیم، به‌طوری‌که بین سال‌های 1372 تا 1376 شاهد اعمال سیاست‌هایی در بخش مسکن بوده‌ایم که موجب ایجاد رکود سنگین و بی‌سابقه‌ای در حوزه ساخت‌وساز شده‌ است. 

بیضایی تصریح کرد: عدم پیروی دولت تدبیر و امید از سیاست‌های بخش مسکن دولت نهم و دهم موجب شد تا در شرایط کنونی، شاهد ایجاد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بخش مسکن باشیم. 

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: در زمان دولت دهم و با اجرای پروژه‌های بزرگی همچون مسکن مهر شاهد عرضه بیش از یک‌میلیون واحد مسکونی مازاد در کشور بودیم. 

وی گفت: به نظر من دولت تدبیر و امید در بخش مسکن کارنامه درخشانی ندارد؛ درحالی‌که این دولت می‌توانست با فعال‌سازی بخش مسکن علاوه بر ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، موجب اشتغال‌زایی مستقیم برای 300 شغل و غیرمستقیم برای بیش از هزار شغل شود. 

انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر