صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

وظیفه تشکل‌های دانشجویی افزایش ضریب نفوذ و تأثیر است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکل‌های دانشجویی برای کسب موفقیت باید بتوانند ضریب نفوذ و تاثیر خود را بیشتر کنند.
کد خبر : 313113

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری در نشست با انجمن‌ها، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی که در دانشگاه مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشجو باید در رشته تخصصی خود مهارت‌های لازم، قابلیت‌های آموزشی و همچنین پژوهشی کسب کند، اظهار کرد: اما برخی صلاحیت‌های دیگر را نیز باید در دوران دانشجویی و در دانشگاه به‌دست آورد، آن را درونی کرده تا بخشی از شخصیت و فرهیختگی او شود.

وی ادامه داد: فرهیختگی بر توان و تخصص علمی مربوط به رشته تخصصی و توانمندی‌های دیگر ناظر است. این توانمندی‌ها در هنگام وقوع برنامه در معنی رسمی خود حاصل می‌شود که هر چه به آن غنای بیشتری ببخشیم و این بخش را فعال‌تر کنیم، توانمندی‌های بیشتری را کسب خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خطاب به مسئولان تشکل‌ها و سایر گروه‌های علمی و فرهنگی حاضر در این نشست عنوان کرد: بدون‌شک شما از سایر دانشجویان حاضر در دانشگاه، فعال‌تر هستید، چون وقت بیشتری  گذاشته‌اید، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنید و سعی شما باید بر این باشد که این امر را در دوستان و دانشجویان دیگر زنده کنید و این یکی از وظایف تشکل‌ها هست.

غفاری با اشاره به اینکه امسال بیستمین سال تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در وزارت علوم است، گفت: سؤال این است که رسالت معاونت فرهنگی و اجتماعی چیست و چه امری را عهده‌دار است؟

وی ادامه داد: اگر سوال شود، روز خود را چگونه گذرانده‌اید؟ پاسخ شما خواندن و خواندن در راستای واحدهای درسی و پژوهش است؛ اما بخش دیگری را نیز در این زندگی روزمره و در این زیست و تجربه روزمره خود دارید که از آن تحت عنوان فعالیت‌های فوق برنامه یاد می‌شود. این بخش به‌نوعی با حوزه فرهنگی و اجتماعی ارتباط پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، فلسفه شکل‌گیری معاونت فرهنگی و اجتماعی را ایجاد فرهیختگی فرهنگی و اجتماعی در بین دانشجویان دانست و افزود: اگر جامعه‌پذیری، فرهنگ‌پذیری و شکل‌گیری شخصیت اجتماعی مهم است، این امر محقق نخواهد شد.

غفاری به مشقت‌ها و همچنین هزینه‌های مربوط به فعالیت اجتماعی و فرهنگی، اشاره کرد و گفت: به‌همین دلیل، کسی که در این عرصه ورود پیدا کرده و شروع به فعالیت می‌کند، قابلیت‌هایی در او وجود دارد که با تکیه بر آن برای این کارها به‌صورت داوطلبانه پیش‌قدم شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه در پی این است که در حد مقدوراتی که داراست، فرصت و امکانات را برای شکوفایی این توانمندی که در نزد دانشجویان است فراهم کند، گفت: این مهم از طریق هم‌افزایی حاصل می‌شود و می‌توان بالندگی و توانمندی را در دانشجویان شاهد باشیم. این امر، نشاط و خوداتکایی را در افراد به وجود می‌آورد که خود به‌نوعی هم آموزش و پژوهش را احیا می‌کند و هم توانایی بیشتری را به آن می‌دهد. مهم‌ترین چیز این است که انسان به جایگاهی برسد که این تصور و پنداشت را از خود داشته باشد که موجودی اثرگذار است و می‌تواند کارها را مدیریت کند و دست دیگران را بگیرد.

در این نشست محمدهادی عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، سیدخلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و تعدادی از مسئولان، استادان و دانشجویان و فعالان و نقش‌آفرینان عرصه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نظیر انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی هنری حضور داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر