صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

دسترسی محدود کودکان پناهنده به آموزش/ خودداری مدارس انگلیس از پذیرش دانش آموزان پناهنده

گزارش‌ها حاکی از آن است که دسترسی به تسهیلات آموزشی برای کودکان پناهنده در انگلستان با تأخیرهای طولانی همراه است.
کد خبر : 312870

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از گاردین، نتایج یک گزارش جدید در انگلستان نشان می‌دهد که مدارس از پذیرش کودکان پناهنده سر باز می‌زنند؛ چراکه می‌ترسند این دانش‌آموزان تأثیر بدی روی نتایج نهایی آنها داشته باشند. کودکان پناهنده پس از رسیدن به انگلستان برای تحصیل با مشکل مواجه می‌شوند چراکه بسیاری از مدارس حاضر به پذیرش آنها نیستند.


گزارش اخیر نشان می‌دهد که تسهیلات آموزشی در انگلستان برای کودکان پناهنده با تأخیر فراهم می‌شود. اکثر مدارس به گمان این که پذیرش کودکان پناهنده می‌تواند متوسط نتایج گواهی عمومی آموزش ثانوی مدرسه را کاهش دهد و جایگاه آنها را در جدول برترین مدارس انگلستان پایین بیاورد، از پذیرش این دانش‌آموزان خودداری می‌کنند.


نتایج تحقیقات خیریه کودکان یونیسف حاکی از آن است که هیچ منطقه‌ای در انگلستان نتوانسته است به هدف 20 روزه پیدا کردن محلی برای مراقبت از کودکان پناهنده بی‌سرپرست برسد. این گزارش برای اولین بار تصویری جامع از تجربه تحصیلی کودکان پناهنده در انگلستان ارائه کرده است.


بر اساس این مطالعه، کودکان پناهنده که به دنبال تحصیل در مدارس متوسطه یا تحصیلات بالاتر هستند با بیشترین تأخیر روبه‌رو می‌شوند، برخی از آنها برای سه ماه تا یک ترم و حتی در برخی موارد تا یک سال برای پذیرش در مدارس و مؤسسات آموزش عالی در لیست انتظار گذاشته شده‌اند.


دیگر عواملی که باعث تأخیر در رسیدن تسهیلات آموزشی به کودکان پناهنده در انگلستان می‌شود، فرایندهای پیچیده آنلاین، سیستم پذیرش ضعیف و کمبود افراد متخصص در گروه‌هایی که مسئول پیدا کردن محلی برای تحصیل کودکان پناهنده هستند.


انتهای پیام/4021/



انتهای پیام/

ارسال نظر