صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۲۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷
در گفتگو با آنا تأکید شد:

لزوم نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در عصر ارتباطات

مدرس ارتباطات و رسانه با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی روابط‌عمومی‌ها در عصر ارتباطات بیان کرد: توسعه و تقویت روابط‌عمومی به‌عنوان کنشگر اطلاعات، اجتناب‌ناپذیر است.
کد خبر : 312577

فاتح‌علی عیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تبریز اظهار کرد: «در عصر ارتباطات و اطلاعات و سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات، روابط‌عمومی باید از جایگاهی شایسته و برتر برخوردار باشد تا بتواند نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کند.»


این مدرس ارتباطات و رسانه افزود: «در شرایط فعلی که دنیا بر پاشنه اطلاعات می‌چرخد، مدیریت اطلاعات امری اجتناب‌ناپذیر است و توسعه و تقویت روابط‌عمومی به‌عنوان کنشگر اطلاعات و ارتباطات، نه‌تنها ضرورت، بلکه الزامی غیر‌قابل‌انکار است.»


وی مدیریت رسانه را از وظایف روابط‌عمومی دانست و خاطرنشان کرد:‌ «رسانه و روابط‌عمومی بر هم تأثیر می‌گذارند و از هم تأثیر می‌پذیرند. در این میان اعمال قدرت بر رسانه‌ها از ظریف‌ترین و مهم‌ترین فرآیندهای کاری روابط‌عمومی در راستای اطلاع‌رسانی،‌ جلب، همسوسازی و هدایت افکار عمومی است.»



دانشجوی دکتری ارتباطات بر لزوم بازنمایی نقش دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: «تحول و توسعه در دانشگاه آزاد اسلامی در همه جنبه‌های آن از مجاری روابط‌عمومی و رسانه‌ها می‌گذرد و دانش‌مداری و دانش‌گستری که بر توسعه آگاهی جامعه منجر می‌شود، یکی از نقش‌های مهم روابط‌عمومی است.»


عیدی اضافه کرد: «روابط‌عمومی می‌تواند با بسترسازی مناسب برای گفتمان مستمر و منظم بین دانشگاه و مخاطبان آن، سازو‌کار مهم همدلی و همزبانی مردم را فراهم آورد.»


این مدرس ارتباطات و رسانه بیان کرد: «روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان حلقه ارتباطی سازمان‌ها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند. هرچه این حلقه ارتباطی محکم‌تر و وسیع‌تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود موفق‌تر خواهد بود.»


وی تصریح کرد: «اگر انتقادی نسبت به سازمانی بیان می‌شود، بخش زیادی از آن ناشی از نادیده‌گرفتن تصویر سازمان نزد مخاطبان و مشتریان از سوی مسئولان آن سازمان است و فقط روابط‌عمومی است که می‌تواند از یک سازمان تصویر‌سازی مطلوبی انجام دهد.»


انتهای پیام/4062/4065/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر